عصر خودرو

سازمان جهانی تجارت:

جریان تجارت کالاها ضعیف می‌ماند

عصر بازار- سازمان جهانی تجارت (WTO) اعلام کرد روند تجارت کالاها در جهان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به دلیل تشدید تنش‌ها و رشد تعرفه‌ها در بخش‌های کلیدی، همچنان ضعیف می‌ماند.

جریان تجارت کالاها ضعیف می‌ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سازمان جهانی تجارت که مقر آن در ژنو است و به میانجیگری در مناقشات تجاری میان کشورهای می‌پردازد، شاخص تجارت اصلی خود که روند تحولات بازرگانی در ماه‌های آینده را نشان می‌دهد منتشر کرد.

    شاخص تجارت کالاهای WTO در سپتامبر 96.6 واحد در مقایسه با 95.7 واحد در ژوئن بود. رقم 100 رشد در طول سه ماهه بعدی مطابق با روند رشد میان مدت را نشان می‌دهد در حالی که رقم بالای 100 نشان دهنده روند رشد بالاتر و رقم پایین 100 نشان دهنده روند رشد پایین‌تر است.

    سازمان جهانی تجارت ماه میلادی گذشته با اشاره با تنشهای تجاری فزاینده و ابهامات مربوط به بریگزیت، پیش بینی خود از نرخ رشد تجارت جهانی در سال 2019 را کاهش داد و به پایین‌ترین حد در یک دهه گذشته رساند. طبق پیش بینی این نهاد جهانی، حجم تجارت کالا امسال 1.2 درصد و سال آینده 2.7 درصد رشد خواهد کرد که کمتر از نرخ رشد سه درصد در سال 2018 است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، سازمان جهانی تجارت اعلام کرد شاخص‌های بار هوایی بین‌المللی، قطعات الکترونیکی و مواد خام همگی در پایین روند رشد نزول کرده‌اند.

    برچسب ها