عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد:

افزایش تولید ۴۷۲ هزار تن کُلزا به ظرفیت کشور

عصر بازار- یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی، با بیان این که در پایان برنامه سه ساله، ۴۷۲ هزارتن به ظرفیت تولید کلزای کشور افزوده می شود، اظهار داشت: ناوگان مکانیزاسیون مزارع کلزا تجهیز می شود.

افزایش تولید ۴۷۲ هزار تن کُلزا به ظرفیت کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، سید صدراله پرهیزگار در حاشیه مراسم شکرگزاری برداشت برنج به روش مکانیزه گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف افزایش ضریب امنیت غذایی، نسبت به تهیه و اجرای دو طرح توسعه کشت و افزایش عملکرد دانه روغنی کلزا اقدام شده است.

    یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی تصریح کرد: با هدف کاهش وابستگی کشور به واردات دانه های روغنی، روغن و کنجاله و حرکت در مسیر خودکفایی اقدام به تهیه و اجرای این طرح ها کردیم.

    پرهیزگار با اعلام میزان سطح پیش بینی شده برای استان های گیلان و مازندران گفت: برنامه سال اول در استان های گیلان و مازندران کشت کلزا به میزان 8 هزار هکتار در اراضی شالیزاری فاقد کشت دوم است.

    وی ادامه داد:  طرح افزایش عملکرد در استان های اردبیل و همدان به ظرفیت هزار هکتار اجرا خواهد شد.

    پرهیزگار مدیر این پروژه ملی اقتصاد مقاومتی توسعه و افزایش عملکرد کشت کلزا، ضمن ارائه این خبر گزارش داد: این طرح های افزایش سطح و برداشت کلزا که به طرح گذر از تحریم نیز معروف است 3 ساله اجرا می شود.

    وی یادآور شد: با زیر کشت بردن 200 هزار هکتار از اراضی شالیزاری فاقد استفاده در کشت دوم و اختصاص این ظرفیت به کشت کلزا، میزان 472 هزار تن کلزا نیز به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

    برچسب ها