عصر خودرو

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

سامانه های تجارت سپری در مقابل قاچاق کالا و ارز

عصر بازار- رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:با قوی شدن سامانه تجارت بازرسی ،تخصیص ارز به افراد پیگیری شده و از شدت قاچاق کاسته می شود.

سامانه های تجارت سپری در مقابل قاچاق کالا و ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سردار علی مؤیدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق،اظهار کرد: اگر بخواهیم از رویه های سنتی عبور و به یک رویه سیستمی ، شفاف و  به دور از اتفاقاتی که در اقتصاد و در حوزه قاچاق رخ می دهد ، برسیم  باید بر روی الکترونیکی شدن معاملات و بازرسی از زمان دریافت ارز تا تحویل کالا در گمرک ها تمرکز کنیم .

    رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود : رییس جمهور در جلسه های متعدد تاکید داشتند که 26 دستگاه عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظفند در منظومه سامانه‌های تجارت ایران فعال شوند . با  این کار میتوان  خیلی روشن و شفاف در تجارت گام برداشت.

    سردار مؤیدی عمده کالای قاچاق را در زمینه قطعات خودرو ، پوشاک ، لوازم تزئینی ، لوازم خانگی و بهداشتی دانست و درباره قاچاق ارز گفت :نباید ارز را به‌عنوان کالا تلقی کرد اما  میتوان با قوی شدن سامانه تجارت بازرسی ، تخصیص ارز به افراد را پیگیری کرد. خود این موضوع نه تنها باعث کنترل شده بلکه در همه  زمینه ها منجر به ریشه کن کردن  قاچاق می شود.

    برچسب ها