عصر خودرو

معاون وزیر نیرو:

۱۰ میلیارد کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی شد

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: سال گذشته با اقدامات انجام شده در بخش توزیع، تلفات برق از ۱۵ درصد به ۱۰.۷ درصد کاهش یافت و موجب صرفه جویی ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی شد.

۱۰ میلیارد کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «همایون حائری» امروز (چهارشنبه) در مراسم بیست و سومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق افزود: به روز کردن شبکه های توزیع یکی از اقدامات شاخصی است که با کمک بخش خصوصی و دانشگاه ها در حوزه توزیع انجام شد.
    وی ابراز امیدواری کرد که با بکارگیری فناوری های نوین، بتوانیم تعهد خود را برای ارائه خدمات کمی و کیفی به مردم افزایش دهیم.
    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به چالش‌های امسال تابستان برای گذر از خاموشی گفت: پیش بینی می‌شود با خرد جمعی و اقدامات مهندسی بتوانیم تابستان سخت امسال را بدون وجود خاموشی پشت سر بگذاریم.
    حائری با بیان اینکه در تابستان امسال به تمرکز و یکپارچگی در بخش توزیع نیازمندیم، گفت: به دلیل کاهش بارندگی ها میزان منابع تولید برق کاهش یافته که این مساله مسئولیت بخش توزیع را سنگین تر کرده است.
    وی گفت: با توجه به اینکه سال گذشته ٩ هزار و ٣۰۰ مگاوات تولید برق از سوی نیروگاه‌های برق آبی صورت گرفت، در ابتدای امسال، پنج هزار مگاوات تولید برق داشتیم که با بارش‌های اخیر این میزان به ٦ هزار مگاوات رسید.
    معاون وزیر نیرو با اشاره به کمبود سه هزار و ٣۰۰ مگاوات تولید در بخش نیروگاه های برق آبی، گفت: لازم است تا بخش توزیع برنامه های جدی تری را پیاده سازی کند تا با چالش جدیدی مواجه نشویم.
    حائری با تاکید بر اینکه از آبان ٩٦ تا روز گذشته، ٣.٧ میلیارد کیلووات ساعت صرفه جویی انرژی در بخش توزیع صورت گرفت، گفت: اگر این عدد را در قالب سه ماه در نظر بگیریم، یعنی روزانه ٢ هزار مگاوات صرفه جویی صورت گرفته که امید است امسال با انجام این صرفه جویی، بتوانیم چالش های پیش رو را مهار کنیم .

    برچسب ها