عصر خودرو

رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر پاسخ داد:

توسعه نیروگاه‌های زیست توده برای کاهش ناترازی برق

عصر بازار- رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر بیان کرد: اولویت تولید برق از زباله‌ها، اهمیت زیست محیطی قابل توجهی دارد و احداث نیروگاه‌های زباله سوز علاوه بر تولید برق از آلودگی آب و خاک جلوگیری کرده و شاهد دفن زباله‌ها در زمین نخواهیم بود.

توسعه نیروگاه‌های زیست توده برای کاهش ناترازی برق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، داود مددی، در رابطه با توسعه نیروگاه‌های زیست توده به منظور کاهش ناترازی برق گفت: مساله زیست توده به مسائل بهداشتی و زیست محیطی برمی‌گردد. با توجه به تولید 58 هزار تن زباله در کشور، در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها زباله تولید شده در محل‌هایی دفن می شود که اثرهای زیست محیطی بسیار خطرناکی به همراه دارد.

    وی افزود: سموم حاصل شده از زباله‌ها بر گیاهان و حیوانات و مهمتر از انسان‌ها تاثیر گذاشته و منشا بسیاری از بیماری های خطرناک می شود.

    جلوگیری از انتشار آلایندگی‌ها و تولید کربن

    مددی با تاکید بر تولید برق از طریق سوزاندن زباله‌ها، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم موضوع زیست توده و توسعه نیروگاه‌های مربوط به آن را بررسی کنیم باید بپذیریم که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، زیست توده از نظر جلوگیری از انتشار آلایندگی‌ها و تولید کربن بسیار با اهمیت‌تر از دیگر موضوعات است.

    رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد: پیش‌بینی تولید 700 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های زباله سوز (زیست توده) از جمله اهدافی است که از برنامه ششم توسعه تاکنون به آن اشاره شده و به نظر می‌رسد بیش از این عدد هم می‌توان برق تولید کرد.

    ایستگاه‌های زباله سوز

    وی با بیان این که در زمینه پسماندهای حیوانی و دیگر پسماندها چون کشاورزی هم می‌توان برق تولید کرد، افزود: در حال حاضر 4 ایستگاه زباله سوز در کشور و در شهرهای تهران، نوشهر، ساری و رشت وجود دارد که ایستگاه ساری در دست احداث است و در صورت تامین بودجه مورد نیاز سال آینده راه اندازی می شود و همچنین با تکمیل ایستگاه رشت هم شاهد تولید 9 مگاوات برق در ساعت خواهیم بود.

    مددی گفت: حدود 6 هزار تن زباله روزانه در تهران تولید می‌شود که مقدار زیادی برق می توان از آن تولید کرد و مراکز استان‌های دیگر هم می‌توانند منشا تولید انرژی بسیار زیادی باشند.

    رئیس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر افزود: اولویت تولید برق از زباله‌ها، اهمیت زیست محیطی قابل توجهی دارد و احداث نیروگاه‌های زباله سوز علاوه بر تولید برق از آلودگی آب و خاک جلوگیری کرده و شاهد دفن زباله‌ها در زمین نخواهیم بود.

    برچسب ها