عصر خودرو

فروش برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک در بورس انرژی امکان پذیر شد

عصر بازار- مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران گفت: با ابلاغ مقررات عرضه برق نیروگاه های مقیاس کوچک و CHP (تولید همزمان برق و حرارات) توسط وزیر محترم نیرو، امکان مبادله برق این نیروگاه ها در بورس انرژی فراهم شد.

فروش برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک در بورس انرژی امکان پذیر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بهروز احمدی‌حدید، مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران اظهار داشت: پس از حضور نیروگاه‌های حرارتی مقیاس بزرگ و نیروگاه‌های تجدید پذیر در بورس انرژی، امکان حضور نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک (DG) در بورس انرژی و قراردادهای خارج از بازار برق فراهم شد.

    وی ادامه داد: با ابلاغ مقررات عرضه برق نیروگاه های مقیاس کوچک و CHP (تولید همزمان برق و حرارات) توسط وزیر محترم نیرو، امکان مبادله برق این نیروگاه ها در بورس انرژی فراهم شد.

    مدیر معاملات خارج از بازار برق با اشاره به سیاست وزارت نیرو مبنی بر توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در نقاط مصرف و شهرک‌های صنعتی گفت: با همکاری بورس انرژی، شرکت توانیر و انجمن تولید کنندگان تولید پراکنده برق، زیرساخت های لازم برای مبادله برق این نیروگاه ها در بورس انرژی ایران طراحی و در حال پیاده سازی است.

    احمدی‌حدید افزود: در این روش نیروگاه‌های مقیاس کوچکی که بر اساس ابلاغیه وزیر نیرو وارد مدار می‌شوند می‌توانند برق تولیدی خود را در قالب مقررات بورس انرژی عرضه کرده و خریداران نیز می‌توانند ضمن خرید برق، از مزایایی نظیر عدم شمول برنامه‌های مدیریت مصرف در ایام ناترازی برق استفاده کنند.

    وی خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های متقاضی جهت حضور در بورس باید علاوه بر انعقاد قرارداد فروش برق با شرکت برق منطقه‌ای، نسبت به دریافت پروانه بهره برداری (برای تولید برق) معتبر اقدام کنند.

    برچسب ها