عصر خودرو

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت :

۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی صنعتی و معدنی پارسال تصویب شد

عصر بازار- مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش های صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که در مقایسه با سال ۹۵ بیش از ۷۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی صنعتی و معدنی پارسال تصویب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «افروز بهرامی» درباره جذب سرمایه گذاری خارجی در این وزارتخانه گفت: پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دی ماه سال 1394 در مجموع 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب داشتیم که 2 میلیارد و 700 میلیون دلار آن در دولت دوازدهم انجام شد.
    وی حجم سرمایه گذاری های مصوب در حوزه صنعت، معدن و تجارت در سال 95 را بالغ بر 2.5 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: سرمایه‌گذاری مصوب، مربوط به طرح‌هایی است که جواز تاسیس گرفته اند و مجوزهایی چون آب، برق و محیط زیست برای آنها اخذ شده و تامین زمین شده اند.
    وی ادامه داد: در مقایسه با 20 سال گذشته بخش های اقتصادی کشور که 40 میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد، شاهد گشایش های بسیار خوبی پس از برجام بودیم.
    به گفته بهرامی، بر اساس گزارش سال 2016 کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، ایران از رشد 64 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده است.
    وی بیان داشت: پس از برجام، 70 پروژه با سرمایه‌گذاری‌های خارجی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
    این مقام مسئول در وزارت صنعت تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، کشورهای آلمان با 2 میلیارد دلار، چین با یک میلیارد و 700 میلیون دلار و فرانسه با 925 میلیون دلار به ترتیب بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور را به خود اختصاص داده اند و استان‌های مرکزی، فارس و آذربایجان غربی در این عرصه پیشتاز بوده اند.
    وی گفت: با گذشت یک ماه و نیم از سال 97 نیز حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده که 480 میلیون دلار آن مربوط به صنعت خودرو و گروه رنو فرانسه و 300 میلیون یوروی آن در بخش صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی بوده است.

    برچسب ها