عصر خودرو

معاون وزیر بازرگانی تایلند مطرح کرد

برنامه‌ریزی تایلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ۱۰ صنعت جدید

عصر بازار: معاون وزیر بازرگانی تایلند گفت: اولویت کشور ما سرمایه‌گذاری برون‌مرزی در حوزه‌های جدید به ویژه بنگاه‌های کوچک است که ایران می‌تواند در حوزه‌هایی همچون صنایع غذایی و خدمات رفاهی و درمانی و صنایع طراحی شریک تجاری خوبی باشد.

برنامه‌ریزی تایلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ۱۰ صنعت جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سوویت مائیسن‌سی صبح امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران به موقعیت تجاری تایلند اشاره کرد و گفت: تایلند دروازه ورود به آسیاست و جمعیت 600 میلیون نفر زمینه تبادل کالا وجود دارد مضاف بر آنکه با همکاری که با 10 کشور آسیایی از جمله هند، کره جنوبی، ژاپن، نیوزلند و استرالیا وجود دارد زمینه تکمیل فعالیت‌های یکدیگر وجود دارد.

    وی به این نکته اشاره کرد که ایران و تایلند جنبه‌های مشترک فراوانی دارند که می‌توانند در برخی ظرفیت‌ها مکمل یکدیگر باشند.

    معاون وزیر بازرگانی تایلند به سیاستهای جدید دولتش در خصوص سرفصل‌های جدید سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: هفته گذشته 10 صنعت جدید را در تایلند برای همکاری‌های برون‌مرزی تعریف کردیم که نمونه آن در زمینه رفاه و خدمات درمانی، مهندسی و صنایع طراحی است. همچنین در زمینه نوآوری‌های صنایع غذایی نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم که ایران می‌تواند در این بین مفید واقع‌ شود.

    مائیسن سی در بخش دیگری از سخنان خود در تائید سخنان جلال‌پور رئیس اتاق ایران مبنی بر سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های کوچک، گفت: دولت فعلی تایلند تمرکز بر روی SMEها را از اولویت‌های خود قرار داده است و باید این مسئله را رقابتی‌تر نگاه کنیم و همکاری‌های مشترک در این زمینه را جدی بگیریم.

    به گفته مائیسن‌سی معاون وزیر بازرگانی تایلند، اولویت کشورش سرمایه‌گذاری است و امیدواریم روابط ایران و تایلند فراتر از واردات و صادرات صرف باشد بلکه برنامه ما سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار است.

    بر اساس این گزارش، صبح امروز هیأت تجاری از تایلند برای رایزنی و انجام مذاکرات تجاری، مهمان اتاق بازرگانی ایران بود و طی هفته‌های آینده نیز معاون نخست وزیر این کشور در راس هیأت تجاری بلند پایه مجدداً به ایران سفر خواهند کرد.

    پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و 1+5، کشورهای اروپایی گوی سبقت را از کشورهای آسیایی برای رایزنی و حضور در بازار ایران ربوده‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها