عصر خودرو

کارشناسان هشدار می‌دهند:

آرامش وال استریت توهم است

عصر بازار- سرمایه‌گذاران قدیمی که از پیش‌بینی کاهش ارزش سهام و افزایش نوسانات حمایت می‌کردند، اکنون می‌توانند خوشحال باشند؛ در واقع، آنها به ریسک‌هایی نگاه می‌کنند که هنوز در آرامش نسبی قرار دارد.

آرامش وال استریت توهم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، نوسانات بازار طوفانی هفته گذشته نشان داد که بازار در فاز اصلاحی قرار داد و در مقایسه با بالاترین میزان آن، بیش از 10 درصد کاهش یافته است. این سقوط‌ها با بازده بالای اوراق قرضه و ترس از تورم تحریک شده بودند، اما در مقابل پس‌زمینه‌ای از یک بازار گسترده قرار گرفت که سطح قیمت/ درآمد را تا 18.9 افزایش داد. یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت ها، اطمینان‌ها از این موضوع بود که نوسانات در سطح پایین باقی خواهند ماند.
    پس از آنکه تعداد زیادی از استراتژیست‌ها و سرمایه‌گذاران گفتند عقب نشینی بازار نزدیک است، بازار سهام سقوط کرد؛ اگر چه همه بر این عقیده بودند که بازار دوباره رشد را شروع خواهد کرد.
    سوال بزرگ این است که اکنون چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
    جفری گاندلاچ که به عنوان سلطان اوراق قرضه وال‌استریت شناخته می‌شود و طی بیش از یک سال گذشته هشدار می داد که بازارها بسیار آرام هستند، گفت: "آیا واقعا باور دارید که امروز بازار در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد؟" گاندلاچ به طور خاص در هشدارهای خود درباره شاخص VIX یا "مقیاس اندازه گیری ترس" وال‌استریت صریح بود. این شاخص، بی‌ثباتی ایجاد شده به وسیله معاملات آپشن شاخص S&P 500 را دنبال می‌کند.
    فروش گسترده سهام در ایالات متحده برخی از محصولات بورسی محبوب با نوسانات کوتاه‌مدت را از مسیر معاملات خارج کرد که به فشار بیشتر بر بازار، کمک کرد. گاندلاچ  در ماه مه سال گذشته هشدار داده بود که شاخص VIX، "بسیار پایین" است.
    دوگلاس کاس، مدیر صندوق تامین سرمایه  شرکت Seabreeze Partners Managing Inc گفت که سال گذشته تعداد زیادی ضرر مالی کوچک داشته است؛ اما امروز می گوید، هنوز استرس زیادی را شاهد است.
    کاس گفت: سرمایه‌گذارانی که معتقدند بی ثباتی اندک کنونی ادامه خواهد یافت، برای تغییر راهبردهای خود نیاز به زمان دارند.
    دن فوس که به وارن بافت اوراق قرضه وال‌استریت شهرت دارد، سال‌ها هشدار می داد که اوراق خزانه‌داری مستعد فروش گسترده و دامنه‌ای از سود بالاتر و قیمت‌های پایین‌تر هستند. 
    این هفته فوس، معاون رئیس شرکت268 میلیارد دلاری Loomis Sayles و یکی از قدیمی ترین مدیران صندوق‌ در جهان که 6 دهه تجربه دارد، در یک مصاحبه تلفنی گفت، وی ذخایر نقدی و معادل پول نقد را در سبد سهام Loomis به بالاترین سطح خود رسانده و مقداری از آن پول را هفته گذشته وارد کار کرده است.
    بیل فلکن اشتاین، از فعالان قدیمی معاملات استقراضی که صندوقی را تاسیس کرد و در سال 2009 آن را بست، گفت: "اقدام هفته گذشته، نشانه ابتدایی برای پایان روند رونق بازار بود". فلکن اشتاین گفت: پول زیاد بدون اعتباری در بازار وجود داشت.
    او افزود: هفته گذشته فقط پیش‌نمایشی از رویداد بزرگتری بود که احتمالا امسال شاهد آن خواهیم بود.  فلکن اشتاین گفت که او در حال حاضر معاملات استقراضی ندارد، هرچند هفته گذشته با فروش ارزانتر اوراق آتی Nasdaq  چند " دلار" به دست آورد. فلکن اشتاین اضافه کرد که به دنبال یک فرصت برای فروش ارزانتر است. او گفت که فریب ایده تاسیس دوباره صندوق سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت راخورده است.
    "من در حال حاضر معاملات استقراضی ندارم، اما انتظار دارم که امسال به شکل وسیعی این معاملات را انجام دهم؛ الان زمان آن نیست، اما خیلی نزدیک است. "
    بسیاری از استراتژیست‌ها به پتانسیل بازار برای ادامه روند 9 ساله رونق آن خوشبین بوده‌اند. بسیاری هم گفته‌اند که منتظر افت بازار و سپس، آغاز دوباره سودآوری هستند.
    کاهش هفته گذشته  شاخص S & P 500 انتظارات استراتژیست‌ها برای سود اندک تا متوسط  در بازار سهام ایالات متحده را تا پایان سال تغییر نداد، چون آنها گفته اند که به نظر نمی رسد سطح بالای درآمد شرکتی و نرخ بهره باعث خروج  سهام از مسیر خود شود.
    بایرن وین، استراتژیست قدیمی وال استریت که معاون گروه Private Wealth Solutions  در  Blackstone  است، در پیش بینی‌های خود برای سال 2018 گفت: امسال شاخص S & P 500 به میزان 10 درصد تعدیل خواهد شد.
    وین که تصور می‌کند رونق بازار باز هم ادامه خواهد داشت و شاخص S & P در سطح بالای 3000 واحد سال را به پایان خواهد رساند، گفت: "من فکر نمی‌کنم کار تمام شده باشد"، اما مسیر آن می تواند نوسانی باشد. وین معتقد است که این تعدیل خوش بینی را کاملا از بین نمی‌برد. او بیش از 10 درصد کاهش را می‌بیند

    برچسب ها