عصر خودرو

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران پاسخ داد:

دلایل گرانی دلار چیست؟

عصر بازار: رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افزایش فعلی قیمت دلار کوتاه مدت خواهد بود، گفت: افزایش قیمت دلار در بازار آزاد به دلیل کاهش ۳ درصدی نرخ برابری دلار با دیگر ارزها است.

دلایل گرانی دلار چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مسعود گلشیرازی در رابطه با دلایل افزایش قیمت دلار، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم افزایش قیمت دلار در بازار آزاد به واسطه کاهش نرخ برابری دلار و وجود حجم قابل توجه منابع بانک مرکزی به صورت ارزهایی همچون یورو است.

    وی تصریح کرد: حدود 3 درصد از نرخ برابری دلار در چند وقت اخیر کاهش پیدا کرده است که این موضوع عاملی خواهد بود تا با عرضه ارزهای بانک مرکزی به صورت ارزهایی همچون یورو، ارزش دلار در بازار آزاد افزایش یابد.

    او خاطرنشان کرد: در مباحث کلان و بودجه دولت، درآمد عمده دولت از طریق ارزهایی به جز دلار تامین می‌شود و کاهش نرخ برابری دلار دلیلی بر افزایش نرخ دلار در بازار آزاد ایران محسوب می‌شود.

    این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در کنار کاهش نرخ برابری دلار، حضور دلالان کالا در بازار برای خرید ارز به ویژه دلار میزان تقاضا در این بازار را افزایش داده که این موضوع عاملی شده است تا قیمت دلار در بازار آزاد افزایش یابد.

    وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز به صورت تدریجی و برنامه‌ریزی شده مورد اقبال تولیدکنندگان و صادرکنندگان است، گفت: افزایش قیمت ارز به ویژه دلار در کوتاه مدت است و پیش بینی می‌شود بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به این بازار ورود خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها