عصر خودرو

کاهش ادامه‌دار قیمت یورو در بازاری کم نوسان

عصر بازار- قیمت یورو در هفته‌ای که گذشت روند کم نوسانی را در بازار تجربه کرد و در مرکز مبادله روند نزولی داشت. هر یورو کمتر از ۵۵ هزار تومان نیز در بازار آزاد (غیر رسمی) معامله شد.

کاهش ادامه‌دار قیمت یورو در بازاری کم نوسان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شنبه هفته جاری (هفتم مرداد ماه) بازار ارز با نوسان کمی نسبت به آخرین ساعات معاملات در روز پنجشنبه هفته گذشته (پنجم مرداد ماه)، کار خود را آغاز کرد. در این بازار قیمت یورو در مرکز مبادله تا آخرین روز همین هفته روند نزولی خود را ادامه داد اما در بازار آزاد نوسان کمی را به خود دید.

    به عنوان مثال هر دلار آمریکا در روز شنبه هفته جاری (هفتم مرداد ماه) در بازار آزاد (غیررسمی) به حدود 49 هزار  تومان رسیده بود، اما همین نرخ تا روز یکشنبه با نوسان چند صد تومانی مواجه شد. دوشنبه هفته جاری نیز چند صد تومان کمتر شد. همین روند قیمتی تا پایان روز کاری این هفته ادامه پیدا کرد و نهایتا دلار در محدوده قیمتی کمتر از 50 هزار تومان، هفته خود را به پایان رساند.

    قیمت دلار به صورت اسکناس و حواله در مرکز مبادله نیز روند نسبتا مشابهی را تجربه کرد. به گونه‌ای که شنبه 31 تیر ماه به ترتیب 41 هزار و 278 تومان و 37 هزار و 525 تومان قیمت‌گذاری شد و تا آخرین روز هفته جاری با افزایش جزئی به 41 هزار و 302 تومان و  37 هزار و 547 تومان رسید.

    یورو نیز در نخستین روز این هفته در حدود 54 هزار تومان معامله شد اما بعد از گذشت دو روز، یعنی دوشنبه نرخ آن با افزایش چند صد تومانی مواجه شد و نرخ این ارز را تا مرز کانال 55 هزار تومانی نزدیک کرد. نهایتا یورو در حوالی همین نرخ ایستاد.

    نرخ اسکناس و حواله یورو در مرکز مبادله ارز و طلا نیز این روند نزولی را تجربه کرد. چرا که از ابتدای هفته جاری به ترتیب از 45 هزار و 564 تومان و 41 هزار و 421 تومان به 45 هزار و 510 تومان و 41 هزار و 373 تومان رسید.

    درهم و سایر ارزها نیز در بازار به تبعیت از دلار و یورو روند قیمتی کم نوسانی را تجربه کردند و باید دید در ادامه و هفته‌های پیش رو روند قیمت‌ها در بازار ارز تا کجا ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها