عصر خودرو

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان :

قیمت پسته ۱۵ درصد گران شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی قیمت پسته در زنجان گفت: بازار آجیل در این روزها در رکود به سر می‌برد.

قیمت پسته ۱۵ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، مرتضی انتصار با اشاره به نوسانات قیمتی شب یلدا در حوزه آجیل و خشکبار اظهار کرد: یکی از شاخص‌های افزایش قیمت در زنجان مربوط به پسته است.

    وی با اشاره به اینکه افزایش و کاهش قیمت پسته رابطه مستقیما با نرخ دلار دارد، گفت: از همین رو طبق مقایسه انجام شده با سال قبل قیمت پسته 15 درصد افزایش یافته است.

    رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه پسته یک محصول صادراتی است، افزود: از همین رو قیمت آن ارتباط مستقیمی با دلار دارد.

    انتصار تصریح کرد: در حال حاضر قیمت پسته به کیفیت آن از 40 تا 80 هزار تومان متغیر است.

    وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از آجیل را پسته تشکیل می‌دهد، گفت: از همین رو قیمت آجیل نیز 5 تا 6 درصد افزایش یافته است.

    رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه از دیگر اقلام گران شده در حوزه آجیل و خشکبار تخمه ژاپنی است، گفت: قیمت این نوع تخمه 5 تا 6 درصد افزایش یافته است.

    انتصار ادامه داد: در عین حال با وجود افزایش قیمت‌های صورت گرفته تخمه مرمری تا 20 درصد نسبت به سال قبل ارزان شده است.

    وی همچنین درباره بازار فروش آجیل در آستانه شب یلدا نیز گفت: با وجود اینکه چند روز بیشتر تا شب یلدا باقی مانده است، اما بازار اصلا تعریفی ندارد و در رکود به سر می‌برد.

    برچسب ها