عصر خودرو

از بازار وال رازی چه می دانید؟

عصر بازار- بازار وال رازی Walrasian Market به مدل اقتصادی از بازار (معاملاتی) گویند که در آن سفارشات خرید و فروش جمع‌آوری شده و سپس بر اساس تحلیل و بررسی‌های انجام شده قیمت در بازار تعیین می‌ شود.

از بازار وال رازی چه می دانید؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در این روش تمامی سفارشات جمع آوری شده و سپس قیمتی که با آن بیشترین معاملات قابل انجام است، یعنی نزدیکترین قیمت خرید به فروش، به عنوان قیمت آغازین تعیین می‌ شود.

    در صورتی که چندین قیمت معاملاتی در بازار وجود داشته باشد، یعنی برای چندین قیمت فروش متفاوت، خریدار وجود داشته باشد و یا بالعکس، قیمتی که بیشترین حجم معامله را در بر دارد به عنوان قیمت بازار اعلام شده و معاملات بازار با آن قیمت شروع می‌شوند.

    بازار سهام نیویورک مدل تقریبا مشابهی را برای تعیین قیمت سفارشات قبل از شروع روز بازار (ساعت 9:30 به وقت محلی نیویورک) استفاده می‌کند. این روش توسط لئون وال راز طراحی شد و تا سال 1871 تمام معاملات بازار در بورس نیویورک بدین صورت انجام می‌پذیرفت.

    بورس تهران نیز ساختار کاملا مشابهی با این روش داشته و از این بازار نیز می‌توان به عنوان بازار وال رازی نام برد. از آنجایی که ساختار بازار وال رازی بسیار شبیه مزایده است، از این بازار به اسم مزایده وال رازی نیز نام برده می‌شود

    برچسب ها