عصر خودرو

۱۰ درصدسهام لیزینگ ایران و شرق تا پایان هفته عرضه می شود

عصر بازار- ۱۰ درصد سهام لیزینگ ایران و شرق با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی تا پایان هفته جاری عرضه می شود.

۱۰ درصدسهام لیزینگ ایران و شرق تا پایان هفته عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،مدیرعامل شرکت لیزینگ ایران و شرق در آستانه عرضه اولیه این شرکت امروز در یک نشست خبری گفت : لیزینگ ایران و شرق در سال 84 با مجوز بانک مرکزی و سال مالی 30 آذر تاسیس شده و مهمترین فعالیت این شرکت بکار گیری شیوه های نوین به منظور جذب مشتریان درجهت تامین منابع مالی است .
    به گفته محمد تقی صاف دل ، لیزینگ خودرو، کالاهای پزشکی ، تجهیزات پزشکی ، مسکن ، تجهیزات صنعت چاپ و درمجموع کالاهای بادوام از مهمترین فعالیت های شرکت محسوب می شود.
    وی ، سود هرسهم شرکت را در سال مالی جاری 356 ریال پیش بینی کرد و افزود: فردا سه شنبه مجمع عادی فوق العاده این شرکت با هدف انتشار اوراق بهادار غیر  قابل تبدیل یا تعویض سهام برگزار می شود.
    صاف دل مبلغ انتشار اوراق مشارکت را 240 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این اوراق مشارکت با نرخ 18 درصد منتشر می شود و همچنین برآورد هزینه  انتشار آن 3.75 درصد برآورد می شود.
    به گفته وی ، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1396 ، بیش از 28 میلیارد تومان و کل سود خالص نیز بیش از 10 میلیارد و 600  تومان پیش بینی شده که 4 میلیارد تومان آن محقق شده است.
    صاف دل نرخ تسهیلات اعطایی لیزینگ را به مشتریان خود 21 درصد عنوان کرد و افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات لیزینگ اعطایی 24 ماهه در نظر گرفته شده است .
    وی در این نشست خبر از افزایش 48 درصدی درآمدها داد و تشریح کرد: علیت این افزایش به خاطر اخذ منابع جدید از جمله منابع حاصل از انتشار اوراق مشارکت بوده و با توجه به اینکه درآمد حاصل از تخفیف دریافتی از مشتریان 10 درصد در زمان وقوع و به صورت یکباره و نه متناسب با دوره ارایه تسهیلات شناسایی می شود درنتیجه این افزایش پیش بینی شده است .
    وی بخشی دیگر از این افزایش را مربوط به فروش املاک دانست.
    صاف دل مهمترین اهداف شرکت را تسهیل فرایند سرمایه گذاری و تولید دانست و گفت : برهمین اساس لیزینگ ایران و شرق وجه تمایز فعالیت این شرکت را لیزینگ دفتر کار می داند چرا که بدین ترتیب منابع در اختیار کسانی قرار می گیرد که از محل منابع ما درآمدی ایجاد می کنند و ریسک بازگشت پول ما کاهش می یابد.

    برچسب ها