عصر خودرو

شفاف سازی "قنقش" پس از ۶ ماه توقف

عصر بازار- شرکت قند نقش جهان با توجه به ابهام در اطلاعات به دلیل عدم ارایه پیش بینی سال مالی ۹۵ بر اساس عملکرد واقعی ۹ ماهه در تاریخ ۲ اسفند ۹۵ توسط سازمان بورس متوقف گردید، اکنون سازمان آخرین وضعیت قنقش را شفاف سازی کرد تا نماد آماده بازگشایی شود.

شفاف سازی "قنقش" پس از ۶ ماه توقف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در تاریخ 28/01/96 صورت های مالی دوره 6  ماهه منتهی به 31/06/95(حسابرسی شده) در سامانه کدال منتشر شد. مطابق یادداشت 28 صورت های مذکور، از بابت تعدیل موجودی شکر سفید و تفاله خشک سنوات قبل، تعدیلات سنواتی به مبلغ (986ر195) میلیون ریال در گردش زیان انباشته دوره 6 ماهه و به مبلغ (556ر197) میلیون ریال در گردش زیان انباشته سال مالی 94 منظور شده است.

    علیرغم پیگیری های انجام شده از شرکت و جلسات برگزار شده با مدیران، تاکنون اطلاعات درخواستی شامل توضیحات مکتوب و مستنداتی در خصوص بازه زمانی مربوط به تعدیلات سنواتی ارایه نشده است. شایان ذکر است موضوع تاخیر در افشای اطلاعات و تخلفات احتمالی شرکت در خصوص ابهام در صورت های مالی سنوات قبل در حال پیگیری می باشد.

    در خصوص پیش بینی سال مالی منتهی به 29/12/96، توجه سهامداران محترم را به بند 2 گزارش حسابرس نسبت به اولین پیش بینی سال مالی 96 جلب می نماید. مطابق بند مذکور :" مبلغ حدود 2,145 میلیارد ریال بابت فروش شکر سفید حاصل از چغندر و شکر خام و مبلغ حدود 105 میلیارد ریال بعنوان یارانه دولتی شکر استحصالی از چغندر برآورد گردیده است.

    درغیاب مصوبات مراجع قانونی ذیربط درخصوص نرخ فروش شکر و یارانه دولتی متعلقه شکر استحصالی از چغندر، تعیین آثار مالی ناشی از هرگونه تغییر در موارد فوق بر اقلام صورت سودوزیان پیش بینی شده، امکان پذیر نشده است.

    در پایان گفتنی است، مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به 30/12/95 در تاریخ 31/04/96 به حد نصاب نرسیده و هیئت مدیره شرکت تاکنون اقدامی در خصوص دعوت مجدد مجمع انجام نداده است.

    برچسب ها