عصر خودرو

۳۹۶ صورت مالی در کدال منتشر شد

شفافیت اطلاعات ۸۹۵ شرکت بورسی و غیر بورسی در سال ۱۴۰۰

عصر بازار- وزیر اقتصاد اعلام کرد: در اجرای بندی از قانون بودجه سال جاری و در راستای شفافیت اطلاعات اقتصادی، ۳۹۶ صورت مالی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های غیر بورسی روی کدال قرار می‌گیرد که از این تعداد ۳۰۶ مورد مربوط به شرکت‌های دولتی است.

شفافیت اطلاعات ۸۹۵ شرکت بورسی و غیر بورسی در سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایبنا، سید احسان خاندوزی اظهار کرد: طبق جز یک بند تبصره دو قانون بودجه 1401 ، وزارت اقتصاد موظف است که سالانه به صورت عمومی و در سامانه کدال صورت های مالی شرکت‌های مشمول این بند را منتشر کند.

     

    وی ادامه داد: در اجرای این بند قانونی، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همه افراد حقوقی که مشمول این بند بودند، از فروردین ماه به طور مکرر نامه نگاری و درخواست دریافت صورت های مالی را داشته است.

     

    خاندوزی گفت: تا امروز با توجه به همکاری دستگاه ها و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره شناسایی شرکت‌ها و گرفتن اطلاعات صورت مالی از سازمان حسابرسی و جامعه حسابداران رسمی، 852 شرکت شناسایی شده که این عدد تا پایان سال چهار رقمی خواهد شد.

     

    وزیر اقتصاد افزود: از این تعداد 243 شرکت، بورسی بودند که اطلاعات آنها در کدال و در موعد مقرر منتشر شد و 396 صورت مالی هم امروز روی کدال قرار می‌گیرد که از این تعداد 306 مورد مربوط به شرکت های دولتی، شش مورد مربوط به بانک ها، دو مورد از بیمه ها، دو مورد به مناطق آزاد تجاری و شرکتهای زیر مجموعه های آنها، 11 مورد زیر مجموعه شرکت های دبیرخانه مناطق آزاد، 27 مورد مربوط به زیر مجموعه شرکت های بانکها و بیمه ها، 5 مورد مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی، یک مورد مربوط به مجموعه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، 30 مورد مربوط به صورت مالی فدراسیون ها، 2 مورد مربوط به موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و چهار شرکت تحت نظارت دولت هستند.

     

    وی ادامه داد: همچنین 254 شرکت از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی شناسایی شدند که از این تعداد، 211 شرکت بورسی بودند، 5 شرکت غیر بورسی هم صورت مالی حسابرسی شده آنها صادر شده که منتشر می‌شود، تعدادی از شرکت‌ها هم شناسایی شدند اما هنوز صورت‌های مالی آنها حسابرسی و آماده نشده است.

     

    وی با مقایسه صورت‌های مالی منتشر شده نسبت به آنچه دو سال قبل از آن نیز گفت: تا این لحظه صورت های مالی 396 شرکت غیربورسی و در مجموع 852 شرکت در کدال منتشر شده که برای سال 98 در مجموع 298 صورت های مالی شرکت های غیر بورسی اعم از شرکت دولتی، مادر تخصصی، فرعی و اصلی منتشر شد و برای سال 99این تعداد به 321 شرکت رسید که در فروردین 1401منتشر شد.

     

    وزیر اقتصاد با اشاره به رشد دو برابری در شفاف سازی اطلاعات شرکت‌ها اعلام کرد: تا پایان سال این رشد به چند برابر خواهد رسید.وزیر اقتصاد تاکید کرد: انتشار صورت های مالی از منظر شفافیت و اطلاع رسانی به مردم و اینکه همه زوایای مالی فعالیت‌های یک شرکت و سایر شرکت‌های زیرمجموعه برای عموم مردم شفاف می شود، بسیار حائز اهمیت است.وی ادامه داد: شاید پیش از این مردم گمان می کردند که اینجا اتاق تاریکی از فساد و تصمیم گیری‌های مخفی است که با افشای صورت های مالی به این اتاق تاریک چراغ انداخته و روشن شد.

     

    خاندوزی تصریح کرد: اصرار داریم عموم جامعه از خدمات شرکت‌ها و سایر شرکت های مشمول این بند آگاه شوند، اطلاعاتی اعم از قیمت تمام شده، خدمات شرکت، میزان درآمد شرکت، در مورد اینکه خدمات شرکت دولتی با چه قیمتی به دست مردم می رسد و چقدر در این میان رانت توزیع می‌شود.

     

    وی افزود: همچنین آگاهی و شفافیت درباره تعداد نیروی انسانی، در خصوص سود و زیان شرکت ها و یا سود و زیان انباشته شرکت ها موجب ایجاد فضای پرسشگری و افزایش مطالبات نسبت به پاسخگویی مدیران خواهد شد و از این پس مدیر شرکت دولتی علاوه بر مسئول بالادستی در برابر عموم مردم پاسخگو خواهد بود، همچنین زمینه برای ورود پژوهشگران و صاحبنظران حوزه اقتصادی فراهم می‌شود که صورت مالی را دریافت و شروع به تحلیل کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو