عصر خودرو

دلایل تعدیل منفی "ثتران" از زبان مدیرعامل

عصر بازار- مصطفی فلاحی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران عوامل موثر بر تعدیل منفی پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به شهریور ۹۶ از مبلغ ۹۴ ریال سود به زیان ۳۲۳ ریالی را شرح داد.

دلایل تعدیل منفی "ثتران" از زبان مدیرعامل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»،  فلاحی یکی از دلایل تعدیل منفی را افزایش برآورد بهای تمام شده عنوان کرد و گفت: افزایش برآورد بهای تمام شده پروژه جماران به دلیل توقف فعالیت پروژه تا ابتدای بهمن ماه 95 و همچنین احتمال تحقق هزینه‌های فضای سبز و عوارض شهرداری از عوامل موثر بر تعدیل منفی شرکت هستند.

    همچنین کاهش درصد پیشرفت پروژه خدامی به دلیل توقف ناشی از کمبود و بحران نقدینگی، عدم امکان فروش ملک میرداماد به دلیل عدم تکمیل پروژه خدامی طی سال مالی باتوجه به اینکه شرط تحویل ملک میرداماد، تکمیل پروژه خدامی بوده است.

    وی از دیگر عوامل تعدیل منفی به خروج از پروژه حقانی اشاره کرد و در ادامه افزود: خروج از پروژه حقانی و واگذاری سهم به شریک به جهت جلوگیری از جرائم احتمالی آتی سبب متحمل شدن زیان 48 میلیارد ریالی شد.

    این مقام مسئول در خاتمه اظهار کرد: افزایش هزینه مالی به دلیل اخذ تسهیلات مالی به مبلغ 200 میلیارد ریال به منظور تامین نقدینگی و از سوی دیگر عدم جذب سربار مالی به پروژه‌ها به دلیل پیشرفت کمتر از برنامه به همراه کاهش سایر درآمدهای متفرقه به دلیل کاهش فروش و متعاقب آن تنزل وجه نقد موجود در حسابهای بانکی و در نتیجه کاهش درآمدهای متفرقه از محل سود سپرده های بانکی از عوامل موثر دیگر بر تعدیل منفی بودجه 96 محسوب می‌شوند.

    برچسب ها