عصر خودرو

تعیین ۱۰ هزار واحد صنعتی در فاز اول;

شمارش معکوس برای آغاز طرح رونق تولید

عصر بازار- ادامه طرح رونق تولید در سال جاری در حالی از هفته آینده کلید می‌خورد که بنابر تصمیم اولیه قرار بر این است تا به ۱۰ هزار واحد صنعتی رقمی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تعلق گیرد.

شمارش معکوس برای آغاز طرح رونق تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طرح رونق تولید در نیمه ابتدایی سال 1395 کلید خورد تا در ابتدای امر پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی به 7500واحد تولیدی کوچک و متوسط مدنظر قرار گیرد، طرحی که یکی از پروژه‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آمد و از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کنار شش برنامه دیگر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شد.

    در ابتدای اجرای طرح رونق تولید پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی تنها برای واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شده اما با پیشرفت کار واحدهای کوچک و متوسط بخش کشاورزی نیز مشمول طرح مذکور شدند تا با مراجعه به بانک‌ها تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

    میزان تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی در سال 95

    با توجه به حجم متقاضیان دریافت تسهیلات با در نظر گرفتن نیاز واحدهای تولیدی برای احیاء و رونق چرخه تولید میزان متقاضیان برای اخذ تسهیلات بیشتر از 7500واحد در نظر گرفته شد تا در نهایت در قالب طرح رونق تولید به 24 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی حدود 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که در این بین تعداد واحدهای صنعتی معادل 12 هزار مورد بود.

    ادامه طرح رونق تولید در سال 96

    با آغاز سال 1396 مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادامه طرح رونق تولید در این سال خبر دادند و اظهار کردند که در ابتدای سال پرونده واحدهای تولیدی کوچک و متوسط متقاضی تسهیلات بسته خواهد شد تا اگر واحدی درخواست وام کرده و موفق به دریافت آن نشده رقم مربوط به آن تعلق گیرد و پس از اعطای تسهیلات به کلیه واحدهای متقاضی ادامه طرح رونق تولید برای متقاضیان جدید در سال جاری کلید بخورد.

    تسهیلات 20هزار میلیاردی برای 10هزار واحد صنعتی

    در سال جاری طرح رونق تولید به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال و رقم مورد نیاز برای ارائه تسهیلات به متقاضیان اعلام شد تا تسهیلات 20هزار میلیارد تومانی به 10 هزار واحد صنعتی تعلق گیرد.

    شروط اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی

    طبق گفته محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر صنعت، معدن و تجارت – ادامه طرح رونق تولید در سال 1396 ادامه خواهد یافت تا 10 هزار واحد تولیدی صنعتی براساس توافق‌های انجام شده با بانک مرکزی تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند. علاوه بر این طبق اعلام وی در سال جاری طرح رونق تولید با شرایط جدید افزایش 10 درصدی تولید و اشتغال به واحدهای متقاضی مدنظر قرار می‌گیرد.

     قرار بر این است تا اواخر هفته آینده سامانه طرح رونق تولید فعال شود تا واحدهای متقاضی از طریق کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید بتوانند از تسهیلات مورد نظر بهره‌مند شوند.

    برچسب ها