عصر خودرو

بلاروس پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیون دلاری به روسیه را رد کرد

عصر بازار- بلاروس بازپرداخت بدهی گازی ۷۰۰ میلیون دلاری به روسیه را که بر اثر اختلاف در مورد بهای گاز انباشت شده است، رد کرد.

بلاروس پرداخت بدهی ۷۰۰ میلیون دلاری به روسیه را رد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از ایرنا، ولادیسلاو سیچویچ سخنگوی نخست وزیر بلاروس گفت: مینسک بدهی گازی به روسیه را نمی پذیرد.
    شبکه تلویزیونی روسی زویوزدا به نقل از ولادیسلاو سیچویچ گفت: طرف های روسی و بلاروسی در مورد بهای گاز صادراتی مذاکره کردند.
    در همین حال، آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه که برای مذاکره در باره بهای گاز به مینسک سفر و با مقام های بلاروس رایزنی داشته، اعلام کرد که دو طرف نتوانستند اختلاف های خود را در این مورد حل کنند.
    بلاروس از سال 2016 با روسیه در مورد بهای گاز وارداتی اختلاف دارد و این وضعیت باعث انباشته شدن 700 میلیون دلار بدهی شده است.
    در حالیکه طرف بلاروسی بر خرید گاز به بهای 73 دلار برای هر یکهزار مترمکعب پافشاری دارد، گازپروم بر قیمت 132 دلار تاکید می کند.
    این اختلاف و همچنین درخواست بلاروس برای کاهش قیمت در ماههای اخیر افزایش یافته است و باعث شده روسیه ماه ژانویه 2017 میزان صادرات نفت به کشور همسایه را کاهش دهد.
    وزارت انرژی فدراسیون روسیه برنامه فروش نفت با حجم چهار میلیون تن در فصل اول (سه ماهه) به جای 4،5 میلیون را در سال 2017 اعلام کرد که نارضایتی بلاروس را برانگیخت.
    بلاروس نفت خریداری شده از روسیه و دیگر کشورها را در پالایشگاههای خود به فرآورده های مختلف تبدیل کرده که بخش اصلی آن صادر می شود و از این راه درآمد ارزی کسب می کند.

    برچسب ها