عصر خودرو

معاون نخست وزیر اسلواکی:

از تحریم هیچ کشوری حمایت نمی کنیم

عصر بازار- معاون نخست وزیر اسلواکی در امور سرمایه گذاری گفت: این کشور از اعمال تحریم علیه هیچ کشوری حمایت نمی کند و آن را کمک کننده نمی داند.

از تحریم هیچ کشوری حمایت نمی کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، پیتر پلگرینی که این هفته همراه هیاتی بلندپایه برای شرکت در همایش تجاری ایران و اسلواکی و دیدار با مقام های جمهوری اسلامی ایران به تهران آمد، افزود: تحریم به لحاظ اقتصادی هم به ضرر کشور تحریم شده و هم به ضرر کشورهای دیگر است که باید بخشی از سازوکار تحریم باشند.
    وی با حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصریح کرد: اسلواکی از لغو تحریم های هسته ای ایران خوشحال است و تمایل دارد روابط تجاری و سرمایه گذاری های دوجانبه با ایران را افزایش دهد.
    پلگرینی اضافه کرد: بر پایه اعلام اگزیم بانک اسلواکی، خط اعتباری بانکی این کشور برای طرح های سرمایه گذاری در ایران تا سال آینده میلادی به 100 میلیون یورو افزایش می یابد.
    وی درباره دلایل بهبود رتبه اعتباری ایران در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از هفت به 6، گفت: ما شاهد رشد اقتصادی ایران هستیم و بر این باوریم که ایران کشوری است که هر سال ریسک آن برای سرمایه گذاری کمتر می شود. از این رو، رتبه اعتباری آن ارتقا یافت و این نگاه همچنان مثبت وجود دارد که بازار ایران دیگر به اندازه گذشته پرریسک نیست.
    معاون نخست وزیر اسلواکی در امور سرمایه گذاری تصریح کرد: انرژی های فسیلی و تجدیدپذیر، خودرو، فناوری اطلاعات، راه آهن، مدیریت منابع آب و تجهیزات از زمینه های مورد علاقه اسلواکی برای همکاری تجاری با ایران است.
     این هفته هیات بلندپایه تجاری اسلواکی با حضور نمایندگان 35 شرکت بخش خصوصی به سرپرستی معاون نخست‌وزیر در امور سرمایه گذاری برای گفت و گو با فعالان اقتصادی به تهران سفر کرد.
    در هیات تجاری اسلواک افزون بر معاون نخست وزیر اسلواک در امور سرمایه گذاری، «پیتر کاژیمیر» وزیر اقتصاد و «پیتر ژیکا» وزیر خزانه داری، حضور داشتند.
    حجم تجارت دوجانبه ایران و اسلواکی در سال 2016 با 60 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن به 25میلیون یورو رسید و هدف 2 کشور افزایش این رقم به 100 میلیون یورو است.
    بررسی همکاری آتی دوسویه در زمینه انرژی، نفت و گاز، حمل و نقل، واگن سازی، مسائل مالی، فاینانس و فناوری اطلاعات محورهای مذاکراتی هیات اسلواکی در تهران بود.
    اسلواکی با جمعیت نزدیک به 6 میلیون نفر، 100 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد که از رشد یک درصد برخوردار است.
    نرخ رشد تولید صنعتی اسلواکی 6.7 و درآمد سرانه آن 15 هزار و 727 دلار است. نرخ تورم در اسلواکی به منفی 1.6 درصد و حجم سرمایه گذاری خارجی به 2 میلیارد دلار می سد.
    پارسال 2 تفاهمنامه گسترش سرمایه گذاری و اجتناب از دریافت مالیات مضاعف میان ایران و اسلواکی به امضا رسید.

    برچسب ها