عصر خودرو

فشارهای بیرونی مانع رشد روابط تهران و مسکو نیست

عصر بازار- مقام بازرگانی روسیه در باره اخبار انتشار یافته مبنی بر هدف واشنگتن برای ایجاد اختلاف بین تهران و مسکو، تاکید کرد: فشارهای بیرونی برای در تنگنا قرار دادن همکاری های ایران و روسیه بی ثمر است.

فشارهای بیرونی مانع رشد روابط تهران و مسکو نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولادیمیر اوبیدنوف رئیس شورای همکاری های بازرگانی دو کشور در اتاق بازرگانی و صنایع روسیه، گفت: همکاری های بازرگانی و اقتصادی میان ایران و روسیه افزایش می یابد.
    خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه به نقل از اوبیدنوف نوشت: روابط دوجانبه روسیه و ایران با منافع مشترک و متقابل تحکیم یافته است و هیچ بازیگر خارجی نمی تواند مانع توسعه مناسبات دو کشور شود.
    وی در گفت وگو با خبرگزاری روسی افزود: در شرایطی که روابط اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز، حمل و نقل و راه آهن، ساخت نیروگاه و ماشین سازی گسترش می یابد، تحقق تصمیم هایی برای تخت فشار قرار دادن همکاری ها (هدف آمریکا) ناممکن است.
    مقام روسی افزود: واردات گسترده کالا از ایران آغاز شده و صادرات کالاهای روسی نیز به این کشور در حال افزایش است. در عرصه گردشگری هم شاهد توسعه همکاری ها هستیم.
    رئیس شورای همکاری های بازرگانی دو کشور گفت: ایران و روسیه همسایه نزدیک هستند و منافع مشترک زیادی مطرح است.
    وی از جمله منافع مشترک دو کشور به اجرای برجام، راهگذر بین المللی شمال -جنوب و توافق های مختلف در بخش های نفتی و گازی اشاره کرد.
    اوبیدنوف همچنین با بیان اینکه روند شتاب گرفته کنونی روابط ایران و روسیه را نمی توان متوقف کرد، گفت: ایجاد اختلاف بین تهران و مسکو هدف ناممکن است.
    روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به تازگی نوشت که دولت ترامپ قصد ایجاد اختلاف میان ایران و روسیه دارد و برای این منظور برنامه ریزی می کند.
    سرگئی ریابکوف معاون وزارت امورخارجه روسیه نیز در این باره گفته است: این وال استریت ژورنال است که برای مسموم کردن فضای روابط مسکو و واشنگتن تلاش می کند.

    برچسب ها