عصر خودرو

بوریس جانسون:

انگلیس در ابتدای صف توافق تجارت آزاد با آمریکا قرار دارد

عصر بازار- بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه به دنبال دیدار با مقامات دولت آینده آمریکا بیان داشت که انگلیس در ابتدای صف عقد تجارت آزاد با آمریکا از پس از خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت قرار دارد.

انگلیس در ابتدای صف توافق تجارت آزاد با آمریکا قرار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جانسون با انتشار یک پیام ویدئویی بیان داشت: پرواضح است که دولت دونالد ترامپ به دنبال ایجاد تغییر است. اما در این جریان رابطه نزدیک انگلیس و آمریکا تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: ما دومین کشور متعهد به ناتو و شریک اصلی آمریکا در برقراری امنیت در دنیا هستیم. لندن و واشنگتن همچنین پیشگامان تجارت آزاد در دنیا هستند.

وزیر خارجه انگلیس تصریح کرد: ما می شنویم که در ابتدای صف برای عقد تجارت آزاد با آمریکا هستیم، بنابراین به نظر من سال آینده برای هردو کشور هیجان انگیز خواهد بود.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که باراک اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا پیش از رای مردم انگلیس به برگزیت در جریان همه پرسی 23 ژوئن 2016 میلادی ( سوم تیرماه) هشدار داده بود که انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا، انتهای صف عقد تجارت آزاد با آمریکا قرار خواهد گرفت.

به گفته منابع انگلیسی، بوریس جانسون در جریان سفرش به نیویورک با «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ، «استیو بانون» مسئول امور راهبردی کاخ سفید و «پاول رایان» رئیس مجلس نمایندگان دیدار کرده است.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز قرار است بهار آینده برای دیداربا دونالد ترامپ به واشنگتن برود.

وی یکشنبه گذشته در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز بیان داشت: رابطه انگلیس و آمریکا به مراتب عمیق تر از رابطه میان رئیس جمهور و نخست وزیر است. ما رابطه بسیار طولانی و ویژه ای را با ایالات متحده داریم که بر پایه ارزش های مشترک بنا شده است.

برچسب ها