عصر خودرو

سفیر پاکستان:

خبرهای خوش درباره روابط تجاری با ایران، 'به زودی'

عصر بازار- سفیر پاکستان در تهران که با هدف ملاقات با اعضای اتاق های بازرگانی و صنایع کشورش و تشریح پتانسیل های فراوان برای گسترش مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان، به کشورش سفر کرده است، اعلام کرد تا یک ماه دیگر خبرهای خوبی درخصوص روابط تجاری دو همسایه اعلام خواهد شد.

خبرهای خوش درباره روابط تجاری با ایران، 'به زودی'
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'آصف علی خان دورّانی' روز پنجشنبه در دیدار با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع شهر صنعتی و بزرگ فیصل آباد(سومین شهر بزرگ پاکستان)، اعلام کرد از سرگیری فعالیت کانال های بانکی میان پاکستان و ایران، برای بهره برداری از ظرفیت های بزرگ تجاری ایجاد شده در این کشور بعد از لغو تحریم ها، یک امر ضروری است و به زودی خبرهای خوبی دراین باره اعلام خواهد شد.

وی گفت: پاکستان و ایران و از روابط سیاسی و دیپلماتیک بسیار خوبی برخوردارند اما بنا به دلایل گوناگون، ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی و تجاری موجود میان دو کشور، آن گونه که باید شکوفا نشده است.
'ایران و پاکستان زمینه های زیادی برای ارتقای تجارت دوجانبه دارند. ایران از ذخایر و منابع انرژی فراوان برخوردار است و می تواند کمبود انرژی در پاکستان را جبران کند و پاکستان هم می تواند در زمینه صدور برخی مواد غذایی و محصولات کشاورزی به ایران، فعال تر عمل کند.'
سفیر پاکستان تاکید کرد: نبود کانال های بانکی بین دو کشور، در شرایط کنونی بزرگ ترین مانع در مسیر گسترش همکاری تجاری دو همسایه است. هر دو کشور باید در مسیر ارتقای 'تجارت رسمی' حرکت کنند و پیشرفت های خوبی در جهت رفع موانع پیش رو در این مسیر، به زودی انجام خواهد شد.
در این راستا، 'خرم دستگر خان' وزیر بازرگانی پاکستان قرار است با هدف ملاقات و گفت و گو با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران درخصوص موضوع های یاد شده، به ویژه قرارداد تجارت آزاد و نیز انجام گفت و گوهایی در خصوص از سرگیری فعالیت های بانکی میان دو کشور، روزهای 8 و 9 دی ماه جاری به تهران سفر کند.
در آستانه سفر وزیر بازرگانی پاکستان به تهران، مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد امروز(پنجشنبه) با وی ملاقات کرد و طرفین موضوع های مختلف در دست پیگیری در حوزه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

برچسب ها