عصر خودرو

شاپور محمدی عنوان کرد:

آمادگی سازمان بورس برای ارائه مجوز به صندوق‌های سرمایه گذاری

عصر بازار: بازار سرمایه هم نقش مهمی دارد که صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات تجربه خوبی در این بازار است و سازمان بورس آمادگی کاملی برای ارائه مجوز به صندوق‌ها دارد.

آمادگی سازمان بورس برای ارائه مجوز به صندوق‌های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی از آمادگی سازمان بورس برای ارائه مجوز به صندوق‌های سرمایه گذاری خبر داد.
    شاپور محمدی در گردهمایی نقشه راه تأمین مالی مسکن گفت: تأمین مالی مسکن با سایر بخش‌ها هیچ تفاوتی ندارد و در بخش تولید نبود بهره وری و نوآوری از مشکلات اساسی کشور است و نرخ تأمین مالی به عنوان یارانه در سیستم بانکی تا به امروز تحمیل شده است که این امر باعث خرد شدن سرمایه بانک‌ها و پیشنهاد افزایش سرمایه بانک می‌شود.
    وی تصریح کرد: مشکل اصلی مسکن در ایران سهم بالای قیمت زمین است و فناوری ساخت با سهم بالای زمین تناسب ندارد.
    وی ادامه داد: با توجه به این که کشورمان نسبت به سایر کشورها خاک و زمین فراوان دارد، مسکن گران مشکل اصلی کشور است.
    محمدی تصریح کرد: یارانه تسهیلات بهترین روش برای موازنه نظام تسهیلاتی رکشور است دولت در بودجه عمومی باید بتواند یارانه تسهیلات ارائه دهد.
    وی با بیان این که دولت باید با تأمین منابع عدم توازن را برطرف کند، افزود: بازار سرمایه هم نقش مهمی دارد که صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات تجربه خوبی در این بازار است و سازمان بورس آمادگی کاملی برای ارائه مجوز به صندوق‌ها دارد.
    وی ادامه داد: با توسعه ای کردن بانک‌ها مشکل مسکن کشور برطرف نمی‌شود مساله اساسی مسکن سطح پایین فناوری ساخت، بهای بالای زمین سهم و عدم تطابق نرخ‌های سود و ساختار بانک است.
     

    برچسب ها