عصر خودرو

مدیرمالی پالایشگاه شیراز:

قیمت های جدید در سود و زیان پالایشگاه ها تاثیری ندارد

عصر بازار- مدیرمالی پالایشگاه شیراز درباره اعلامیه اخیر شرکت ملی پالایش و پخش مبنی بر تعیین نرخ پایه ۲۰ فراورده نفتی ویژه در بورس توضیح داد و اثر آن بر درآمد زایی پالایشگاه ها را اعلام کرد.

قیمت های جدید در سود و زیان پالایشگاه ها تاثیری ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ناصر تنگستانی درباره اعلام نرخ پایه 20 فراورده نفتی ویژه در بورس که به 6 پالایشگاه بورسی و فرابورسی و 3 پالایشگاه دولتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش ابلاغ شد، گفت: این ابلاغیه مورد جدیدی نبوده و از قبل هم به پالایشگاه ها اعلام می شد که این بار رسانه ای شده است.

    وی ادامه داد: طبق این ابلاغیه، پالایشگاه ها می توانند برای فروش 20 فرآورده نفتی به طور مستقیم و از طریق بورس کالا اقدام کنند اما تنها حدود 10 درصد فرآورده های پالایشگاه ها را شامل می شود و تاثیری چندانی در درآمد و سود و زیان پالایشگاه ها ندارد، چرا که قیمت 6 محصول که 90 درصد فرآورده های پالایشگاه ها را شامل می شود توسط شرکت ملی پالایش و پخش تعیین و به صورت یارانه ایی خریداری می شود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت پایه 20 فراورده نفتی برای فروش در بورس کالا براساس قانون بوده و توسط شرکت ملی پالایش و پخش اعلام می شود، گفت: در حال حاضر آنچه برای پالایشگاه ها اهمیت بالایی دارد، تعیین قیمت 6 فراورده اصلی پالایشگاه ها از جمله بنزین ، نفت سفید، نفت گاز، قیر و غیره است.

    تنگستانی ادامه داد: بنابراین پالایشگاه ها با نگاهی امیدوارانه منتظر تعیین قیمت فراورده های اصلی پالایشگاه ها در سال جاری توسط وزارت نفت و ابلاغ آن توسط شرکت ملی پالایش و پخش هستند که انتظار می رود هر چه زودتر اعلام شود.

    برچسب ها