عصر خودرو

دستور معاون اول رییس جمهور برای بازنگری در نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه‌ها

عصر بازار- با دستور دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور «دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها» با رویکرد حفظ قابلیت پیش‌بینی پذیری و حمایت از صنایع بورسی مورد بازنگری قرار می گیرد .

دستور معاون اول رییس جمهور برای بازنگری در نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در هفته‌های گذشته بازار سرمایه کشورمان تحت تاثیر مسائل خارجی و تنش‌های منطقه‌‍ای دچار نوساناتی شده‌ که نه تنها مردم، بلکه فعالان اقتصادی را نیز نگران کرده است .

    از اصلی‌ترین دلایل تغییر جهت حرکت برخی از فعالان اقتصادی کشور در جابجایی سرمایه خود بین بازارهای مالی مختلف انتظارات برآوردی ایشان است . در این راستا تصمیمات و سیاست‌گذاری تیم اقتصادی دولت می تواند چشم‌انداز صحیح و دقیق‌تری پیش روی فعالان اقتصادی و صنعتگران کشور قرار دهد. و بدین طریق علاوه بر افزایش امید و انگیزه به مشارکت بیشتر در فعالیت های اقتصادی مولد و اصیل، قابلیت پیش‌بینی پذیری نیز در بازار سرمایه خدشه دار نشود.

    به همین منظور، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تایید معاون اول رئیس جمهور، دولت تصمیم بر بازنگری بندهایی از «دستورالعمل جدید نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها» که اخیرا تهیه و ابلاغ گردیده بود گرفت.

    همچنین دولت در تلاش است که برای تسویه بدهی خود به صنایع بخصوص با اولویت صنایع بورسی، فرآیند، سازوکار و زمان‌بندی مشخصی را تهیه کند.

    برچسب ها