عصر خودرو

مدیرعامل گروه مالی مسکن خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه تامین مالی پروژه های بزرگ

عصر بازار: تامین مالی پروژه‌های مقیاس‌بزرگ حوزه راه و شهرسازی از طریق اراضی دولت طی تفاهم نامه ای از سوی مدیر گروه مالی بانک مسکن با مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، از سوی گروه مالی بانک مسکن تامین صورت می گیرد.

انعقاد تفاهم نامه تامین مالی پروژه های بزرگ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، عصر دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تفاهم نامه تامین مالی پروژه های مقیاس بزرگ حوزه راه و شهرسازی از طریق اراضی دولت به امضا رسید، تا به این واسطه یک پل غیربانکی جهت دسترسی به منابع مالی برای شهرک‌سازی مسکونی فراهم آید.

    هچنین به موجب این تفاهم نامه تامین مالی برای اجرای طرح‌های عمرانی زیرساختی در کشور نیز از سوی گروه مالی بانک مسکن صورت می گیرد. بر این اساس وزارت راه و شهرسازی از طریق این تفاهم نامه قادرخواهد بود که ظرفیت بالقوه ابردارایی دولت را از طریق نهاد نوین مالی، به منابع نقد تبدیل کرده و با استفاده از آن، پروژه‌‌های جدید را احداث کند.
    مدیرعامل گروه مالی مسکن در این مراسم اظهارداشت: گروه مالی بانک مسکن با تاسیس شرکت مدیریت سرمایه آباد، مطابق این تفاهم‌نامه ماموریت دارد تا خدمات مدیریت دارایی به زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی همچون شهرهای جدید، شرکت  راه‌آهن، فرودگاه‌ها، بنادر و کشتیرانی، راهداری و ... ارائه کند.
    مصطفی ازگلی ادامه داد: با انتشار اوراق مشارکت به پشتوانه اراضی تحت مالکیت این مجموعه‌های دولتی در بازار سرمایه، منابع نقدی مورد نیاز وزارتخانه برای فعالیت‌های عمرانی تامین می‌شود و پس ‌از انجام عملیات و بهره‌برداری از طرح‌ها، امکان پرداخت اصل و فرع منابع به مشارکت‌کنندگان فراهم می‌شود.
    به گفته وی؛ فاز اول این تفاهم‌نامه به ارزش 1000 میلیارد تومان برای شهر جدید پردیس عملیاتی خواهد شد.
    لازم به ذکر است که شرکت عمران شهرهای جدید برای توسعه این روش تامین مالی نوین، 50 هزار هکتار زمین در سایر شهرهای جدید فعال و همچنین مناطقی که قرار است شهرک‌های جدید مسکونی احداث شود.

    برچسب ها