عصر خودرو

سرپرست اداره مطالعات مالی اسلامی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

انتفاع سرمایه‌گذاران با مشارکت در اوراق سلف مسکن

عصر بازار- سرپرست اداره مطالعات مالی اسلامی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: سرمایه‌گذاران به واسطه انتشار اوراق سلف مسکن می‌توانند از طریق بازار سرمایه در فعالیت ساخت‌وساز حضور یافته و از تمام یا بخشی از درآمد مرتبط با قیمت مسکن منتفع شوند.

انتفاع سرمایه‌گذاران با مشارکت در اوراق سلف مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مجید پیره در رابطه با ماهیت انتشار اوراق سلف در حوزه مسکن، گفت: اوراق سلف بر اساس ضوابط بیع سلف طراحی شده‌ و در راستای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی منتشر می‌شود.

    راهکاری برای فراهم شدن تأمین مالی

    وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی که قصد تامین مالی از طریق اوراق سلف را داشته باشند باید کالایی را تحت عنوان بیع سلف به فروش رسانند سپس بعد از گذشت مدت معینی از دریافت مبلغ، کالای فروخته شده را تحویل دهند؛ همچنین ثمن معامله طبق ضوابط بیع سلف به صورت نقد پرداخت خواهد شد و این موضوع راهکاری برای فراهم شدن تأمین مالی بنگاه‌های فعال در حوزه ساخت مسکن خواهد بود.
    سرپرست اداره مطالعات مالی اسلامی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: سرمایه‌گذاران به واسطه انتشار اوراق سلف مسکن می‌توانند از طریق بازار سرمایه در فعالیت ساخت‌وساز حضور یابند و طبق ساختار انتشار اوراق سلف و توافق صورت گرفته، از تمام یا بخشی از درآمد مرتبط با قیمت مسکن منتفع شوند.

    بازوی کمکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

    پیره، در پایان درباره مزایای انتشار اوراق سلف برای ارگان‌هایی همچون شهرداری، گفت: یکی از کاربردهای مهم اوراق سلف مسکن، تخریب و ساخت مجدد بافت‌های فرسوده است زیرا این اوراق می‌تواند بخشی از نقدینگی مورد نیاز سازندگان را برطرف کند.

    برچسب ها