عصر خودرو

آغاز همکاری‌های استاندارد میان ایران و ترکیه

عصر بازار- ایران و ترکیه در حوزه اندازه‌شناسی و کالیبراسیون تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کردند که در آن برنامه اجرایی در این حوزه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تعریف شده است.

آغاز همکاری‌های استاندارد میان ایران و ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، طی جلسه‌ای که در محل سازمان ملی استاندارد میان مرکز اندازه‌شناسی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و شورای تحقیقات علمی و فنی موسسه اندازه‌شناسی ملی جمهوری ترکیه برگزار شد، سند همکاری مبنی بر فعالیت‌های مشترک دو کشور در این حوزه به امضاء رسید.

    در این دیدار که با حضور نیره پیروزبخت - رییس سازمان ملی استاندارد - برگزار شد، دو طرف برای ادامه همکاری‌ها و توسعه روابط فنی و تجاری ابراز امیدواری کردند و همچنین رییس سازمان ملی استاندارد در این خصوص گفت: ایران و ترکیه سال‌های متمادی روابط گسترده‌ای با یکدیگر داشتند و پروتکل‌های زیادی که در سفرهای مسوولان میان دو کشور امضاء شده است و درباره این تفاهم‌نامه نیز امیدواریم که فقط در حد یک امضاء بر روی کاغذ باقی نماند و اثرات مثبت آن برای مردم ایران و ترکیه قابل محسوس باشد و در روابط تجاری نیز موثر واقع شود.

    این برنامه اجرایی در هشت بند تدوین شده است که شامل کالیبراسیون استانداردهای مرجع مرکز ملی اندازه‌شناسی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مقایسه دوجانبه، آموزش در شورای تحقیقات علمی و فنی موسسه اندازه‌شناسی ملی جمهوری ترکیه، آموزش در محل مرکز اندازه‌شناسی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ارائه‌ی گزارش امکان‌سنجی برای توسعه مرکز ملی اندازه‌شناسی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، توسعه آزمایشگاه‌های دما، نیرو، ابعاد، فشار و الکتریکال، توسعه آزمایشگاه‌های جدید اندازه‌شناسی و مواد مرجع است.

    امضای این برنامه فعالیت‌های مشترک حاصل تفاهم‌نامه‌هایی بود که طی سفر رییس جمهور ایران به ترکیه به امضای طرفین رسیده بود.

    برچسب ها