عصر خودرو

به رغم سقوط مجدد ارزش پوند در برابر دلار و یورو؛

شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن و قیمت نفت خام برنت افزایش یافتند

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز سه شنبه، به رغم سقوط ارزش پوند در برابر دلار و یورو و همزمان با صعود قیمت نفت خام برنت دریای شمال، بار دیگر افزایش یافت.

شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن و قیمت نفت خام برنت افزایش یافتند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز سه شنبه با افزایش 1.30 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 90 واحد افزایش، به 7 هزار 74 واحد رسید که نزدیک به بالاترین حد ثبت شده تاکنون است.
    بالاترین حد افزایش شاخص سهام بوریس فوتسی 100 لندن در تاریخ این بورس، 7 هزار و 103 واحد بوده است.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با افزایش 0.83 درصدی مواجه بود و با 158 واحد افزایش، به 18 هزار و 342 واحد رسید.
    در همین حال شاخص سایر بورس های مهم اروپایی در روز سه شنبه، 'دکس ' آلمان، ' کک 40 ' فرانسه و 'آیبکس' اسپانیا نیز روند افزایشی داشتند.
    در پایان معاملات روز سه شنبه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 1.03 درصد، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 1.11 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 0.20درصد افزایش یافتند.
    اما ارزش پوند انگلیس عصر روز سه شنبه در برابر دلار آمریکا با 0.86 درصد کاهش، در مقابل 1.2739 دلار و همچنین با 0.77 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل1.1371 یورو معامله شد
    این برای اولین بار طی سی سال گذشته است که ارزش پوند در مقابل یورو تا این حد کاهش می یابد.
    ارزش پوند در برابر دلار آمریکا نیز امروز به پایین ترین حد از سال 1985 میلادی رسید.
    ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو از روز دوشنبه گذشته، به دنبال اظهارات 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در کنفرانس حزب محافظه کار در بیرمنگام برای شروع مذاکرات برگزیت تا پایان ماه مارس 2017 میلادی (6ماه آینده)، در بازارهای مبادلات ارزی بشدت روند نزولی گرفته است.
    روز دوشنبه گذشته در بازار معاملات ارزی لندن، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو تا حد یک درصد کاهش یافته بود.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، عصر روز سه شنبه در بازار لندن، با حدود 19 سنت افزایش به 51.01 دلار رسید.
    این برای اولین بار از ژوئن گذشته است که قیمت نفت خام برنت دریای شمال تا این حد افزایش می یابد.
    به گزارش منابع انگلیسی، اما بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) عصر روز سه شنبه با 3 سنت کاهش به 48.78دلار رسید.
    در اوایل معاملات روز سه شنبه قیمت هر بشکه نفت شاخص آمریکا' وست تگزاس اینترمیدییت' تا 49.13 دلار نیز رسیده بود که بالاترین حد از 5 جولای گذشته بشمار می آید.

    برچسب ها