عصر خودرو

ایران و استرالیا تفاهم نامه آبی امضا کردند

عصر بازار- یادداشت تفاهم مدیریت بهینه مصرف آب میان کشورهای ایران و استرالیا امضا شد.

ایران و استرالیا تفاهم نامه آبی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمید چیت‌چیان با اشاره به امضای یادداشت تفاهم مدیریت بهینه مصرف آب میان کشورهای ایران و استرالیا، گفت: از قبل مذاکراتی در خصوص مصرف بهینه آب انجام گرفته که منجر به امضای این تفاهم نامه در زمینه آب و انتقال تکنولوژی، دانش فنی و پژوهشی شده است.

    وزیر نیرو با اعلام اینکه با توجه به ویژگی‌های مشابه اقلیمی زمینه‌های همکاری فراوانی بین دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: زمینه‌ای برای استفاده از تجربیات ایران و استرالیا در مدیریت آب فراهم شده است.

    این عضو کابینه دولت با بیان اینکه پیشرفت این فعالیت‌ها به اراده مسئولان خصوصی و دولتی دو کشور بستگی دارد، اظهار داشت: از جانب ایران هیچ مانعی برای همکاری‌های موثر در این زمینه وجود ندارد.

    «استیون چیوبو» وزیر تجارت، جهانگردی و سرمایه گزاری استرالیا هم با تشکر از استقبال ایران از این تفاهم نامه تاکید کرد: زمینه‌های همکاری‌های بسیاری بین دو کشور در خصوص کمبود آب و مصرف بهینه آب وجود دارد.

    این مقام استرالیایی، افزود: استرالیا سرزمین آفتاب زده ای است و با مشکلات آبی مواجهیم اما همین کمبود آب باعث شده ابتکار عمل داشته باشیم و در زمینه کشاورزی آب را مدیریت کردیم، به تهران آمده‌ایم تا این تفاهم نامه منعقد شود.

    وی با تاکید بر اینکه این یادداشت تفاهم به ایران کمک می کند تا تمرکز بیشتری بر موضوعات چالش برانگیز آبی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این سند یک سکو برای ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های خصوصی و دولتی دو کشور ایران و استرالیا است.

    برچسب ها