عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش:

شرکت ملی نفتکش در تحریم رتبه نخست دنیا را برای حمل انرژی کسب کرد

جذب فاینانس با نرخ‌ مناسب

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: شرکت ملی نفتکش با رسیدن به ظرفیت ۱۵.۴ میلیون تن حمل محموله نفتی در زمان تحریم به عنوان شرکت پیشرو حمل‌ونقل انرژی جایگاه اول جهان را کسب کرد.

شرکت ملی نفتکش در تحریم رتبه نخست دنیا را برای حمل انرژی کسب کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی‌اکبر صفایی امروز در بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی، اظهار داشت: پس از برجام امکان جذب فاینانس با نرخ‌های مناسب برای حوزه دریایی فراهم شد.

    وی ادامه داد: شرکت ملی نفت‌ش در این حوزه تجربه مناسبی دارد و تلاش می‌کنیم تا به بقیه هم کمک کنیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش گفت: امروز ناوگان ما با مجموعه لاینر متفاوت است، اصول اقتصادی و مباحث نرخ‌گذاری آنها تفاوت دارد. با وجود این شرایط نفتکش در حوزه جاری ناوگان به چارترهای خارجی موفقیت مطلوبی داشته است و به بازارهای بیرون در پسابرجام ارائه خدمات داده‌‌ایم.

    صفایی با بیان اینکه نرخ اجاره کشتی افزایش خواهد یافت، گفت: یک فروند کشتی VLCC روزانه 26 هزار و 500 دلار نرخ اجاره دارد. همچنین نرخ اجاره کشتی MR حدود 13 هزار دلار و کشتی CAPSIZE حدود 8 هزار و 750 دلار است که قطعاً افزایش خواهد یافت که باید خود را برای آن شرایط مهیا کنیم.

    وی تأکید کرد: شرکت ملی نفت‌کش با دستیابی ظرفیت 15.4 میلیون تن حمل محموله‌های نفتی در زمان تحریم به عنوان یک شرکت پیشرو حمل‌ونقل انرژی موفق شد جایگاه اول در جهان را کسب کند.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش گفت: در تأمین سوخت بیش از 90 درصد سوخت ناوگان در داخل انجام می‌شود و تعمیرات و تأمین ملزومات عمومی کشور را از داخل است.

    صفایی گفت: خط تولید روغن CLO برای کشتی‌ها در داخل انجام شده است ضمن آنکه جایگزینی خدمه خارجی با خدمه ایرانی را در دستور کار قرار داده‌ایم که در سال جاری 400 نفر خدمه ایرانی جایگزین خدمه خارجی شد و تا پایان سال این اقدام به 700 نفر می‌رسد.

    وی تأکید کرد: در حوزه بیمه با مؤسسات رده‌بندی تلاش کردیم که مواردی که در دوران تحریم مورد توجه قرار گرفته در پسابرجام هم حمایت شود.

    برچسب ها