عصر خودرو

امارات صادرات برخی کالاها به روسیه را محدود می‌کند

عصر بازار- شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که امارات متحده عربی موافقت کرده است که عرضه برخی کالاها به روسیه را همانطور که توسط اتحادیه اروپا اعلام شده است، محدود کند.

امارات صادرات برخی کالاها به روسیه را محدود می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که امارات متحده عربی موافقت کرده است که عرضه برخی کالاها به روسیه را همانطور که توسط اتحادیه اروپا اعلام شده است، محدود کند.
    این منابع گفتند که کمیسیون اروپا این هفته سفرای کشورهای عضو را در جریان این تحول قرار داد و افزودند که ترکیه نیز در حال بررسی اقدامی مشابه است.

    به گفته این شبکه خبری، کمیسیون اروپا و وزارت بازرگانی ترکیه از اظهار نظر در باره این موضوع خودداری کردند.

    پیش از این بلومبرگ در تاریخ 21 سپتامبر گزارش داده بود امارات متحده در حال بررسی تدابیر ویژه برای کنترل صادرات کالاهای دارای کاربرد دوگانه که در لیست سیاه ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد، بوده است.

    امارات در حال حاضر از فهرستی از کالاها و فناوری‌ها استفاده می‌کند که کنترل صادرات بر آنها اعمال می‌شود، هرچند که این فهرست عمدتاً به محصولات پتروشیمی محدود می‌شود.

    به گفته منابع بلومبرگ، مقامات این کشور قصد دارند با افزودن 45 دسته کالای دو منظوره که در فهرست‌های مشابه آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارند، این فهرست را گسترش دهند.

    در نتیجه، شرکت های داخلی این کشور که در صادرات مجدد محصولات مربوطه فعال هستند، موظف خواهند بود ثابت کنند که آنها برای کاربردهای غیرنظامی در نظر گرفته شده‌اند.

    برچسب ها