عصر خودرو

اپل برق تولید می کند

عصر بازار- شرکت اپل، برند شناخته شده در زمینه تولید گوشی های تلفن همراه، به تازگی از ثبت شرکت «اپل انرژی» برای تولید انرژی های تجدید پذیرخبر داده است.

اپل برق تولید می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، آنطور که به نظر می رسد این شرکت قصد دارد از طریق این شرکت اقدام به فروش برق اضافی تولید شده در مزارع خورشیدی شرکت اپل در ایالت های کوپرتینو و نوادا کند و علاوه بر آن به فکر فروش نفت به سراسر ایالات متحده آمریکا افتاده است.

    مزارع خورشیدی اپل این شرکت را قادر ساخته که بخش بزرگی از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی های پاک تولید کند و در زمینه این انرژی ها یکی از متعهد ترین ها شناخته شود و اقدام اخیر این شرکت نشان می دهد که شرکت اپل قصد دارد خود را کاملا متعهد کند؛ چرا که هم اکنون شرکت اپل تنها در ساعت تابش خورشید می تواند از انرژی آن استفاده کند در حالی که سرورهای اپل باید 24 ساعت و7 روز هفته فعال باشند و فروشگاه های آن نیز در بعد از ظهرها فعالیت می کنند.
    بنابراین این شرکت باید جایگزینی برای این انرژی داشته باشد و به همین منظور از باتری های سوختی در تأسیسات خود استفاده می کند با این حال اگر اپل قصد دارد به طور 100 درصد از انرژی های تجدید پذیر استفاده کند، باید در زمان اوج تولید، مازاد مصرف خود را صادر کند تا بتواند به شبکه نیروی سراسری متصل شود و در طول شب و یا روزهای ابری از شبکه استفاده کند. در حال حاضر اپل 2 تأسیسات 14 مگاواتی تنها در مزربعه کاپرتینو خود دارد. اما بر اساس قوانین کمسیون قانون گذاری انرژی دولتی آمریکا این شرکت می تواند تأسیسات بزرگ تری داشته باشد.
    در حال حاضر شرکت های خصوصی می توانند انرژی مازاد خود را تنها به شرکت های انرژی به قیمت اولیه واگذار کنند. اما اپل با ثبت این شرکت خود به عنوان شرکت انرژی می تواند برق را به مشتریان نهایی با قیمت نهایی عرضه کند و در واقع قیمت عرضه به مشتریان را برای برق مازاد خود دریافت کند. هم اکنون شرکت هایی همچون گرین مونتین پاور می توانند انرژی های سبز را به مشتریان نهایی در سراسر آمریکا عرضه کنند و بنابراین این اقدام اپل در آمریکا بدیع به نظر نمی رسد.
    اپل اعلام کرده که همه مواضع قانونی برای فروش برق به قیمت نهایی را در خود دارد چرا که این شرکت یک فروشنده خرد به شمار می رود و نمی تواند تأثیری در قیمت بازار انرژی آمریکا بگذارد. با ارائه درخواست اپل از هفته گذشته انتظار می رود ظرف مدت 60 روز این مجوز صادر شود.
    مساله دیگری که انتظار می رود از شرکت اپل انرژی مشاهده کنیم، پروژه جایگاه های شارژ برق خودروهای برقی است. چرا که هم اکنون اپل به شدت بر روی پروژه خودروهای الکتریکی خود تمرکز کرده است و انتظار می رود این پروژه های تولید برق و فروش آن ارتباط مستقیم با آن پروژه داشته باشد. در همین راستا دور از ذهن نیست که اپل را از هم اکنون به عنوان غول انرژی سبز جهان بر شماریم.

    برچسب ها