عصر خودرو

دیروز در بورس کالا به ثبت رسید؛

رشد ۲۸ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۰هزار و ۶۲۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار ۱۱۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه هفته جاری رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۸ هزار ۲۵۴ قرارداد رسیده بود.

رشد ۲۸ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بازار نقدی و آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته تحت تاثیر روند رو به پایین دلار و اونس جهانی با روند نزولی قیمت ها رو به رو شدند.

    به طوری که دیروز از  پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 2 هزار تومان معامله شد و افت 0.39 درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با کاهش 0.3 درصدی به قیمت یک میلیون و13هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 21هزار تومان معامله شد و با کاهش 0.62 درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0.59 درصد افت به قیمت یک میلیون و 36 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 52 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.5درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی طی روز دوشنبه، روند متفاوتی از قیمت ها را تجربه کرد که کارشناسان عامل اصلی آن را روند متغیر بازار جهانی طلا و دلار دانستند، به طوری که سکه در بازار نقدی با 3 هزار تومان افزایش نسبت به روز یک شنبه با 999 هزار تومان  به فروش رسید.

    این در شرایطی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی با روند کاهشی قیمت ها  رو به رو شدند.

    به این ترتیب طی روز دوشنبه نیم سکه با قیمت 508 هزار تومان، ربع سکه با قیمت 275 هزار تومان به فروش رسید؛ سکه یک گرمی نیز در محدوده 185 هزار تومان معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها