عصر خودرو

۶.۵ تن طلا در خزانه های پذیرش شده بورسی؛

حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ۵ تن عبور کرد

عصر بازار- با استقبال کم نظیر فعالان بازار سرمایه از معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالای ایران، حجم این معاملات از مرز ۵ تن عبور کرد که این حجم معادل بیش از ۶۸۱ هزار قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی است؛ همچنین بالغ بر ۶.۵ تن شمش طلا در خزانه‌های پذیرش شده بورس کالا، سپرده‌گذاری شده است.

حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از ۵ تن عبور کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اواخر سال 1401 در سامانه‌های یکپارچه بورس کالای ایران راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت 14 ماه از راه‌اندازی، رکورد حجمی جدیدی را ثبت نموده است. این حجم از معاملات معادل بیش از 681 هزار قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی است و بیش از 18.5 هـ.م.ت نقدینگی به این بازار جذب شده است.

    گفتنی است سرمایه‌گذاران متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و در سمت عرضه نیز عرضه‌کنندگان متعددی در این بازار اقدام به سپرده‌گذاری شمش طلا و عرضه آن کرده اند. به تازگی نیز بورس کالا طی اطلاعیه ای شرایط سپرده‌پذیری شمش طلا از مشتریان را اعلام کرده است.

    ذی‌نفعان این بازار می‌توانند با مراجعه به اعلانات مالی در سایت بورس کالای ایران به آدرس www.ime.co.ir اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند.

    برچسب ها