عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم مطرح کرد؛

مشکلات توسعه صنعت بیمه

از چرخش مدیریت سنتی به مدرن تا سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم، با بیان اینکه یک نقد جامع و اصولی از وضعیت صنعت بیمه کشور ضروری است،گفت:با ورود بیمه‌های خصوصی و شرکت‌های بیمه‌ای خارجی به بازار و انتقال سرمایه‌های جدید به صنعت بیمه رویکرد مدیریتی و نگاه سنتی تغییرمی کند.

مشکلات توسعه صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، با بیان اینکه ریسک فعالیت‌های اقتصادی در کشور زیاد است، گفت: یکی از زمینه‌های کاهش ریسک اقتصادی و افزایش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری توسعه پوشش های بیمه ای و قرارگیری شرکت های بیمه ای در کنار سرمایه گذاران است.

    نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، به فقدان واحد بازار یابی به صورت مستقل اشاره کرد و افزود:این امر سبب شده شرکت های بیمه استراتژی مشخصی برای بازار یابی نداشته باشند، که این خلا بر شبکه فروش نیز اثر گذار بوده است.

     

    نقد جامع و اصولی از وضعیت صنعت بیمه کشور ضروری است

    قادری با تاکید بر لزوم چرخش رویکرد مدیریتی شرکت‌های بیمه از سنتی به مدرن، ادامه داد: تا زمانی که محصولات جدید متناسب با نیازهای دهک‌های مختلف کشور طراحی و توسط شبکه فروش حرفه‌ای به بازار عرضه نشود،صنعت بیمه کشور نمی تواند از چالش‌های کنونی رهایی یافته و مسیر توسعه را پیش بگیرد.

    وی با بیان اینکه در دوره پساتحریم امکان فراهم شدن فرصت‌های خوبی برای صنعت بیمه کشور وجود دارد،بیان کرد: یک نقد جامع و اصولی از وضعیت صنعت بیمه کشور ضروری است،زیرا طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت بیمه به شکل انحصاری در دست دولت بود و تقریبا هیچ‌گونه نوآوری درآن دیده نشد.

    قادری افزود: با ورود بیمه‌های خصوصی و شرکت‌های بیمه‌ای خارجی به بازار و انتقال سرمایه‌های جدید به صنعت بیمه رویکرد مدیریتی و نگاه سنتی تغییرمی کند.

    وی فقدان نیروی انسانی متخصص کافی و عدم توجه به بازاریابی نوین را دلایل دیگر خروج برخی از شرکت‌های بیمه در بازار رقابتی دنیا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط جدید امکان تولید و سرمایه‌گذاری بیشتری را ایجاد می کند، نیاز به افزایش ظرفیت بیمه‌ها و قدرت مانور آنها نسبت به گذشته احساس می شود.

     

    ضرورت رقابتی شدن بیمه‌ها و فعال شدن بیمه های اتکایی

    این نماینده مردم در مجلس نهم،تصریح کرد: صنعت بیمه کشور پس از سال‌ها فعالیت هنوز نتوانسته متناسب با نیازهای دهک‌های جامعه بیمه‌نامه طراحی کند و هنوز نتوانسته در بحث پرداخت خسارت رضایت بیمه‌گذار را جلب کند.

    قادری تمرکز بر بازارهای هدف را یکی دیگر از عوامل موفقیت صنعت بیمه در دنیا نام برد و افزود: شرکت‌های بیمه در ایران وقتی تاسیس شدند، بدون شناسایی و توجه به بازارهای هدف به دنبال جذب مشتریان شرکت‌های رقیب بودند و همین موضوع باعث شد تا کمتر شرکتی برنامه‌ای بلندمدت برای حضور در بازار داشته باشد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم، با تاکید بر اهمیت رقابتی شدن بیمه‌ها و ضرورت فعال شدن بیمه های اتکایی تصریح کرد: فعالیت مشترک با بیمه‌های خارجی و به روزشدن مدیران به کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه گذاری کمک شایانی می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها