عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم خبر داد:

علاقمندی بورس ژاپن برای سرمایه گذاری در قشم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم از علاقمندی مسئولان بورس ژاپن برای انتشار اوراق قرضه و عرضه آن در بازار اوراق قرضه پیشرفته این کشور ( TOKYO PRO – BOND) با هدف تامین مالی (فاینانس) طرح های صنعتی در این جزیره خبر داد.

علاقمندی بورس ژاپن برای سرمایه گذاری در قشم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد قشم، رضا باقری نژاد، افزود: مدیران ارشد شرکت بورس ژاپن «جی.پی.ایکس» علاقمندی خود را برای ورود به طرح های اقتصادی قشم در نشست با هیات عالی رتبه شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم و مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم در محل این شرکت در توکیو اعلام کردند.
    وی با بیان انیکه شرکت بورس ژاپن در سال 2011 از ادغام دو بورس «توکیو» و «اوزاکا» تشکیل شده است، افزود: این شرکت هم اکنون با چهار هزار و 900 میلیارد دلار ارزش، بزرگ ترین بازار سرمایه آسیا و پس از دو بازار سرمایه در آمریکا، رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است.
    به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم، یکی از اولویت های جذب سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و اقتصادی قشم، داشتن توان بالای مالی و قدرت اجرایی سرمایه گذاران است که ژاپنی ها در هر دو مورد کارنامه درخشانی دارند.
    وی یادآوری کرد: همچنین در سفر به ژاپن نشست مشترکی با مدیرعامل راهبردی بانک «میزوهو» (Mizuho Bank) این کشور در محل دفتر مرکزی بانک در توکیو برگزار و در زمینه تاسیس دفتر نمایندگی این بانک در مرکز مالی بین المللی قشم و همچنین درباره تامین مالی طرح های قشم در بخش زیرساخت ها و پتروشیمی مذاکراه شد.
    باقری نژاد اظهار کرد: بانک یاد شده با بیش از 12 میلیارد دلار درآمد، یکی از سه بانک بزرگ خصوصی این کشور است که دولت ژاپن از آن برای استفاده از منابع خط اعتباری استفاده می کند.

    ***توسعه قشم با مدل اوکیناوی ژاپن
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم گفت: مدیران ارشد استان اوکیناوا (Okinawa) ژاپن نیز در نشست با هیات اعزامی از منطقه آزاد قشم، علاقمندی خود را برای اجرای مدل توسعه این استان در زمینه توسعه گردشگری و زیر بخش های اقتصادی در حوزه های مالی، لجستیک و آی.تی در جزیره قشم اعلام کردند.
    باقری نژاد از اوکیناوا به عنوان مهمترین قطب گردشگری، مالی، آی.تی و لجستیک در جنوب شرقی آسیا نام برد و گفت: سال گذشته حدود هشت میلیون گردشگر داخلی و خارجی از ظرفیت های این استان بازدید کردند.
    به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم، استفاده از مدل موفق حوزه گردشگری اوکیناوا در جزیره ای با ظرفیت های گوناگون قشم، نقش مهمی در جذب گردشگران و تقویت حوزه اقتصادی این منطقه دارد.
    وی با اشاره به بازدید مسئولان شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم و همچنین هیات اعزامی سازمان منطقه آزاد قشم از مناطق مختلف استان اوکیناوا از جمله منطقه مرکز مالی و اقتصادی این استان در شهر ناگو (Nago) یادآوری کرد: ژاپنی ها به دلیل ارتباطات خوب دیرینه با کشورمان از امتیازات مثبت برای مشارکت در طرح های اقتصادی قشم برخوردارند.
    باقری نژاد با اشاره به اهمیت اجرای طرح های مختلف صنعتی در قشم از جمله در حوزه صنعت گردشگری با رعایت استاندارهای محیط زیست، اظهار کرد: در نشست با مدیران ارشد وزارت محیط زیست ژاپن، برای اجرای طرح های مختلف صنعتی در قشم با حفظ محیط زیست، مذاکراتی انجام شد تا از مدل های موفق این کشور در اجرای طرح های مختلف بهره ببریم.
    پس از موفقیت ایران در مساله برجام، بسیاری از کشورهای مهم جهان از قاره های مختلف از جمله اروپا، آفریقا و آسیا علاقمندی خود را برای حضور در منطقه آزاد قشم و سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های مهم صنعتی و اقتصادی این منطقه اعلام کرده اند.
    با توجه به سفر هیات های مختلف سرمایه گذاری کشورهای اروپایی و آسیایی به منطقه آزاد قشم و متعاقب آن سفر مقام های این جزیره به شماری از کشورهای اروپایی و آسیایی، پیش بینی می شود که سهم مشارکت این دو قاره در حوزه سرمایه گذاری قشم افزایش یابد.
    مسئولان شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم و چند تن از مقامات سازمان منطقه آزاد قشم هفته گذشته با سفر به ژاپن با مقامات عالیرتبه بخش های مختلف سرمایه گذاری این کشور از جمله شرکت های هواپیمایی ANA، میتوبیشی، برق سومیتومو و همچنین مدیران ارشد شرکت بورس ژاپن در ارتباط با برنامه های توسعه ای منطقه آزاد قشم و حضور سرمایه گذاران ژاپنی در عملیات اجرایی این طرح ها مذاکره کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها