عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت مطرح کرد:

تسهیل جذب نقدینگی صنایع با اوراق بدهی

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند انتشار اوراق بدهی در مقایسه با سال‌های گذشته تسهیل شده و به منظور افزایش بهره‌مندی صنایع از این اوراق باید اقداماتی صورت گیرد تا ارتباط سازمان بورس و اوراق بهادار با ناشران تقویت شود.

تسهیل جذب نقدینگی صنایع با اوراق بدهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، افشار سرکانیان در رابطه با مزیت تامین مالی ناشران از طریق بورس، اظهار کرد: به سبب افزایش حجم تقاضا، موانع و نوع بهره‌مندی از ابزارها، تامین مالی بحث چندوجهی به حساب می‌آید و به همین منظور بازار سرمایه و بانک‌ها می‌بایست به طور هماهنگ حرکت کنند.

    وی افزود: در دوسال اخیر اقدامات قابل توجهی در حوزه تامین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه صورت گرفته به نحوی که در این رابطه می‌توان به طراحی صندوق‌های عام پروژه، صندوق بخشی، بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی تکمیلی اشاره کرد.

    تسهیل انتشار اوراق بدهی

    سرکانیان در ادامه با بیان این که روند انتشار اوراق بدهی در مقایسه با سال‌های گذشته تسهیل شده است، گفت: به منظور افزایش بهره‌مندی صنایع از این اوراق باید اقداماتی صورت گیرد تا ارتباط سازمان بورس و اوراق بهادار با ناشران تقویت شود.

    مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت با تاکید بر این که تامین سرمایه بانک ملت در دو سال اخیر بالغ بر 22 همت به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق اوراق بدهی در قالب ریال تامین مالی انجام داده، توضیح داد: بازار سرمایه به دلیل ابزارهای متعدد و نبود موانع بسیار محلی مناسب برای جذب نقدینگی است.

    برچسب ها