عصر خودرو

ورود هزار و ۵۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.

ورود هزار و ۵۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته کاری که گذشت صندوق های با درآمد ثابت شاهد ورود نقدینگی هزار و 54 میلیارد تومانی بودند در حالی که بازار سهام شاهد خروج هزار و 272 میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.

    او افزود: در این هفته کاری صندوق‌های با درآمد ثابت چهار روز یکشنبه، دوشنبه،  سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب 40، 299، 400 و 636 میلیارد تومان ورود نقدینگی را شاهد بودند و یک روز کاری یعنی شنبه 321 میلیارد تومان از این صندوق ها نقدینگی خارج شد.

    گفتنی است طبق مصوبات سازمان بورس، صندوق‌های درآمد ثابت موظف هستند که حداقل 75% از دارایی‌ خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص دهند.

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری که علی اکبر ایرانشاهی مدیر مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در خصوص آن گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم محسوب می‌شوند. در حال حاضر 14 نوع صندوق سرمایه‌گذاری مختلف مجوز فعالیت دارند.

    در ادامه هم سیاوش پرویزی نژاد رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیان کرد: تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار 408 مورد است که ارزش دارایی آن‌ها بیش از 860 هزار میلیارد تومان است و تعداد دارندگان واحد‌های سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است و طی سال‌های 1401 و 1402 مجوز فعالیت 86 صندوق صادر شده است.

    برچسب ها