عصر خودرو

نقدینگی حقیقی‌ها به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت رفت

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز بیشترین ورود نقدینگی افراد حقیقی را صندوق‌های بادرآمد ثابت به خود اختصاص دادند و بیشترین میزان خروج نقدینگی متعلق به گروه خودرو و کانی‌های غیر فلزی بود.

نقدینگی حقیقی‌ها به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد غفوری گفت: در معاملات امروز 7 تیر بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش بیش از 14 هزار واحدی و درصد تغییرات منفی 0.68 درصدی در تراز 2 میلیون و 153 هزار و 395 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از 4 هزار واحدی و درصد تغییرات منفی 0.53 درصدی در ارتفاع 746 هزار و 634 واحدی ایستاد.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سرمایه 9 میلیارد و 100میلیون برگه سهم بوده و ارزش معاملات حدود 5 هزار و 942 میلیارد تومانی ثبت شده است که این عدد خبر از بی رمقی معاملات بازار می‌دهد.

    او می‌گوید: امروز سرانه خرید افراد حقیقی حدود 21 میلیون تومان وسرانه فروش 25 میلیون تومان بوده است همچنین در معاملات امروز 280 میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار خارج شده است.

    غفوری گفت: در معاملات امروز 40 درصد بازار به عبارتی 271 نماد در وضعیت مثبت و 60 درصد بازار یعنی حدود 466 نماد نیز در وضعیت منفی دست به دست شدند. بیشترین ورود نقدینگی افراد حقیقی را امروز صندوق‌های بادرآمد ثابت به خود اختصاص دادند و بیشترین میزان خروج نقدینگی نیز متعلق به گروه خودرو و کانی‌های غیر فلزی بود.

    او در خصوص اخبار اثر گذار بر روند بازار امروز هم گفت: بازار نوسانی و نگرانی را پشت سر گذاشته ایم همچنان بازار تحت تاثیر نامه روز گذشته (مربوط به 17 اردیبهشت) نرخ خوارک گاز صنایع بود هرچند که توضیحاتی در خصوص نامه ارائه شد، اما همچنان اثر آن در بازار نمایان بود.

    برچسب ها