عصر خودرو

رئیس جمهور چین اعلام کرد؛

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ۱۴۰ کشور جهان

عصر بازار- رئیس جمهور چین اعلام کرد به لطف اجرای مشترک پروژه یک جاده یک کمربندی، دسترسی چین به بازارهای جهانی در حال گسترش است.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ۱۴۰ کشور جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، شیء جینگ پین، رئیس جمهور چین، گفت که این کشور توانسته به اصلی‌ترین شریک تجاری 140 کشور و منطقه در جهان تبدیل شود و پکن در حال قدم برداشتن به سمت دسترسی بیشتر به بازارها است.

    وی گفت چین همین حالا اصلی‌ترین شریک تجاری بیش از 140 کشور و منطقه در جهان به‌شمار می‌رود و روز به روز بر تعداد کشورهایی که پکن اصلی‌ترین منبع تأمین سرمایه‌گذاری برای آنهاست اضافه می‌شود.

    رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در افتتاحیه سومین نشست بین‌المللی یک جاده یک کمربندی این کشور گفت: به لطف ساخت مشترک این پروژه دسترسی چین به جهان در حال افزایش است.

    شیء افزود: بازارهای چین نیز ارتباط بیشتری با بازارهای بین المللی پیدا کرده است.

    سومین نشست یک جاده یک کمربندی که از دیروز در پکن آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد، با حضور 4 هزار کارشناس و نماینده از 140 کشور جهان در حال برگزاری است.

    ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم به عنوان میهمان به این نشست دعوت شده و حضور دارد.

    طرح یک جاده یک کمربندی نخستین بار در سال 2013 توسط رئیس جمهور چین مطرح شد و هدف آن توسعه تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف در دیگر کشورها با سرمایه‌گذاری چینی‌ها و برخی طرف‌های خارجی است.

    گفته می‌شود؛ تاکنون 150 کشور و 30 نهاد بین‌المللی نیز به طرح یک جاده یک کمربندی چین پیوسته‌اند.

    برچسب ها