عصر خودرو

کیفیت و قیمت کالا مهم‌تر از لوکس بودن کسب‌وکار است

عصر بازار- یک کارشناس حوزه کسب و کار گفت: کسب‌وکارها نباید بر لوکس بودن فضای کار خود تمرکز کنند چرا که مشتریان کالایی با کیفیت خوب می‌خواهند.

کیفیت و قیمت کالا مهم‌تر از لوکس بودن کسب‌وکار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سید صدرالدین نجاتی گیلانی، کارشناس حوزه کسب و کار در برنامه‌ای تلویزیونی درباره نحوه اجرای ایده‌های کسب‌وکار گفت: پس از ایده‌پردازی و ارزیابی ایده افراد به مرحله اجرا می‌رسند که برای آن باید به 4 فرمول توجه داشته باشند؛ فرمول اول دارای 4 بخش است که در رأس آن مشتری است. متقاضی مشخص می‌کند یک کسب‌وکار چه ارزشی برای مشتریان خود ایجاد می‌کند. در مرحله دوم، به این می‌پردازیم که کالا یا خدمات کسب و کار چه قیمتی دارد. قسمت سوم به نحوه دسترسی مشتری به خدمات و کالا توجه دارد. در آخر باید به این پرداخت که آیا کالا و خدمات ارائه شده مشکلات مشتریان را حل می‌کند یا اینکه تأثیری ندارد.

    نجاتی گیلانی در ادامه درباره فرمول دوم مرحله اجرای ایده کسب‌وکارها اظهار داشت: فرمول دوم به منابع می‌پردازد و نشان می‌دهد یک کسب‌وکار به چه منابع مالی، انسانی و تجهیزاتی نیاز دارد. این فرمول نشانی می‌دهد یک کسب‌وکار چه بودجه‌ای نیاز دارد و چگونه می‌توان با بودجه کمتر فعالیت بهتری داشت.

    این کارشناس کسب و کار درباره فرمول سود اظهار کرد: فرمول سوم با عنوان فرمول سود شناخته می‌شود؛ کسب‌وکارهای برای پیشرفت نیاز به سود دارند و برای این کار افراد باید بدانند هزینه فراهم آوری یک کالا چقدر است. تمامی هزینه‌ها در این مرحله بررسی شده و با قیمت بازار در کنار هم قرار می‌گیرند تا مدیر کسب‌وکار میزان سود خود را شناسایی کند.

    وی درباره فرمول چهارم برای اجرای ایده یک کسب‌وکار ادامه داد: در این مرحله کسب‌وکارها باید به فرآیند فعالیت خود توجه داشته باشند و نحوه تولید و ارائه خدمات را تعریف کنند. در این مرحله مدیریت مالی، بازاریابی و مسائل این‌چنینی انجام می‌شوند. کسب‌وکارها نباید بر لوکس بودن فضای کار خود تمرکز کنند چرا که مشتریان کالایی با کیفیت خوب می‌خواهند. شروع کار کسب‌وکارها باید با قناعت و به درستی باشد تا با مشکل روبه‌رو نشوند؛ مشتریان در نهایت می‌خواهند که محصولی با قیمت کم و کیفیت بالا را خریداری کنند.

    نجاتی گیلانی درباره ریسک کسب‌وکارها گفت: ریسک جزئی از زندگی است اما باید حساب شده باشد؛ افراد باید تمامی کارهای خود را با منطق مورد بررسی قرار دهند تا خوش‌بینی آن‌ها بدون منطق پیش نرود.

    برچسب ها