عصر خودرو

مدیرعامل سنحاب در رویداد فیناپ از رویکرد تازه بیمه مرکزی خبر داد:

فضای رقابت برای کسب و کارهای نوین بیمه فراهم می‌شود

عصر بازار- هجدهمین رویداد فیناپ پنج شنبه هفته گذشته در محل کارخانه نوآوری امیدینو با موضوع API و تفکر پلتفرمی با سخنرانی کارشناسان و صاحب‌نظران مختلف و برگزاری میزگردی با عنوان آینده باز برگزار شد.

فضای رقابت برای کسب و کارهای نوین بیمه فراهم می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی سنحاب  این میزگرد با حضور کارشناسان حوزه اکوسیستم بانکداری دیجیتال نظیر صادق فرامرزی،‌ نایب‌رئیس نظام صنفی رایانه‌ای تهران؛‌ محمدمهدی شریعتمدار،‌ مدیرعامل جیبیت؛‌ محمد صادقی،‌ مدیرعامل هلدینگ بهسازان ملت و حمید بنائیان، معاون فناوری اطلاعات بانک آینده برگزار شد.

    همچنین علاوه بر میهمان‌های برنامه که همگی از گستره مطرح‌ترین افراد حوزه فین‌تک و بانکداری بودند می‌توان به نقش پررنگ صنعت بیمه در رویکردهای نوآوری باز با حضور میثم عسگری، مدیر عامل شرکت شرکت سامانه نگار حامی بیمه (سنحاب) اشاره کرد، رویکردی که از آن می‌توان به اهمیت مسئله فناوری در موضوعات تازه بیمه‌گری و بازوهای موثر آن نام برد.

    میثم عسگری در این میزگرد به ارائه گزارشی از چالش‌های خاص صنعت بیمه در رویارویی با موضوع فناوری و اهمیت شبکه فروش در افزایش ضریب نفوذ بیمه پرداخت.

    وی افزود: فضای بیمه با بانکداری متفاوت است و در بیمه با موضوعی مواجه هستیم با عنوان نمایندگان سنتی که به صورت مویرگی با مردم در سطح جامعه تعاملات سنتی داشته‌اند و مشتری جذب می‌کنند و در بانکداری چنین موردی وجود ندارد و تعامل مردم و بیمه با مردم و بانک بسیار متفاوت است. بنابراین ورود فناوری برای نمایندگان فروش بیمه که بخش سنتی‌تر بیمه‌ هستند، بسیار حساسیت‌زاست.

    عسگری در ادامه گفت: مواردی بوده  که بازیگران سنتی بیمه نسبت به عملکرد بخش آنلاین اعتراض کنند و فعالیت آنها را خلاف قانون بدانند. از طرفی کسب‌وکارهای آنلاین بیمه‌ای نیز اعتراض می‌کنند که رگولاتوری بیمه شرایط پیشنهادی بهتر و متنوع‌تری برای فعالیت بخش سنتی ارائه می‌دهد.

    وی تأکید کرد: تلاش بیمه مرکزی این است که تا جای ممکن رقابت را در فضای کسب‌وکارهای بیمه‌ای افزایش دهد.

    سنحاب شاپرک است یا نیست؟

    عسگری در ادامه در خصوص موضوعاتی که در شباهت فعالیت‌های سنحاب در فضای بیمه با شرکت شاپرک در فضای بانک و پرداخت وجود دارد، گفت: سنحاب اصلاً نمی‌تواند شاپرک حوزه بیمه باشد؛ چراکه جنس فعالیت‌های سنحاب بسیار متفاوت است و پیچیدگی‌های حوزه بیمه بیشتر است.

    به اعتقاد عسگری طبق قواعدی که بعضاً حتی سنتی هم هستند، انعطاف بیمه مرکزی نسبت به بانکداری بسیار بهتر است و زمین بازی را برای ورود کسب‌وکارهای آنلاین باز گذاشته است.

    مدیرعامل سنحاب در ادامه توضیح داد: ما در بیمه مرکزی به فکر طراحی بازاری برای نمایندگان سنتی هستیم که آنها هم بتوانند در مقیاس محلی به صورت آنلاین خدمات‌رسانی کنند.

    سوییچ اختیاری است

    حضور مدیرعامل سنحاب در میزگردی که قرار است حول موضوع فناوری صحبت شود به حتم به موضوع حساسی ختم می‌شود. موضوعی که هر دنبال‌کننده اخبار صنعت بیمه  از مدیر ارشد مجموعه‌ای که بازوی فناوری بیمه مرکزی به شمار می‌رود، می‌پرسد: سوییچ بیمه!

    سوالی که مجری میزگرد در نهایت از میثم عسگری پرسید و او با شفافیت تمام به آن پاسخ داد: «طبق توافقی که با همکاران در مرکز ملی فضای مجازی داشتیم، عملیات سوئیچ اختیاری شد. ما نیز استقبال کردیم به جهت اینکه سوئیچ به بلوغی از سرویس و سطح فناوری برسد و زمینه استفاده موثرتر از آن فراهم شود. البته فعالان این حوزه نسبت به راهکاری معترض بودند که حتی تجربه استفاده از آن را نداشتند و نسبت به آن احساس خطر می‌کردند.»

    او در ادامه در توضیح کارکرد سوییچ دوباره به موضوع مقایسه سامانه شاپرک با سوییچ بیمه مرکزی اشاره کرد و این بار کلامی متفاوت از قبل عنوان کرد. او در این باره گفت: «در راستای سوالی که پیش از این پرسیدید که سنحاب قرار است شاپرک شود یا نه؟ در واقع پاسخ این است که سنحاب مدت‌هاست که شاپرک است، به هرحال با توجه قوانین و مقرراتی که در صنعت بیمه وجود دارد، موضوعات توانگری، پوشش‌های بیمه‌ای و ... همگی برای صدور بیمه‌نامه نیازمند به کد یکتا هستند.»

    به گفته او سوئیچ مورد استفاده فعالان صنعت قرار نگرفت اما طبق توافقات صورت‌گرفته سعی بر آن است که سوئیچ به لحاظ فیچرها و سرویس‌های مورد نیاز به نحوی توسعه داده شود که شرکت‌ها در صورت عدم استفاده از آن متضرر شوند.

    برچسب ها