عصر خودرو

حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی تاثیری بر قیمت مرغ ندارد

عصر بازار- دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام گفت: با حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی قیمت مرغ افزایش چندانی نخواهد داشت.

حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی تاثیری بر قیمت مرغ ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا؛ حمیدرضا توکلی در پاسخ به اینکه حذف ارز 28 هزار و 500 تومانی اقلام دامپزشکی چه تاثیری بر محصولات نهایی خواهد داشت؟ گفت: حدود هفت ماه است که وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته ارز ترجیحی یا 28 هزار و 500 تومانی مورد نیاز واردکنندگان و تولیدکنندگان اقلام دامپزشکی را تامین کند.

    وی ادامه داد: به همین دلیل شرکت‌های واردکننده، تولیدکننده دارو، مکمل و کنسانتره درخواست کردند که ارز 28 هزار و 500 اقلام مرتبط با این بخش حذف و به تالار دوم منتقل شود.

    دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام اضافه کرد: سازمان دامپزشکی، معاونت امور دام و توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تشکل‌های مربوطه با این درخواست موافقت کردند. طبیعتا انتقال این ارز مشکلات خاص خود را دارد ولی این توافقات صورت گرفته است.

    وی در پایان گفت: با حذف این ارز اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد، زیرا با محاسبات صورت گرفته تاثیر این تغییر گروه کالایی بر قیمت مرغ حدود سه تا پنج درصد است.

    برچسب ها