عصر خودرو

مرکز آمار: عرضه مرغ در آذر ۸ درصد کم شد

عصر بازار- مرکز آمار گزارش داد: عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ به ١٨٤٬٨٩٢ تن رسید که ۷ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش دارد.

مرکز آمار: عرضه مرغ در آذر ۸ درصد کم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه آذر سال جاری را منتشر کرد.

    بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر 1402 جمعاً ١٨٤٬٨٩٢ تن گزارش شده، که سهم گوشت  مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

    بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ١٨0٬١0٦ تن، ٩٧,٤ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ١٬٩٤٣ تن و سایر انواع طیور با ٢٬٨٤٣ تن، به‌ترتیب ١ درصد و ١.٦ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

    مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر 1402 با ماه مشابه سال 1401 نشان‌دهنده کاهش ٧  درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در آذر 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ ٨ درصد و برای شترمرغ ٥٢ درصد کاهش، و برای بوقلمون ٤٩ درصد، برای بلدرچین ٣٨ درصد، و برای سایر انواع طیور ٨0  درصد افزایش داشته است.

    همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر 1402 نسبت به ماه قبل (آبان) در حدود  ٤ درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها