عصر خودرو

سهم ۱۲ درصدی تهران از صنایع کشور

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران گفت: در استان تهران بیش از ۹۰۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۴۴۰ هزار نفر فعال است که ۱۲ درصد سهم صنایع کشور و ۱۵ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

سهم ۱۲ درصدی تهران از صنایع کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمود سیجانی  با بیان اینکه در سه ماه نخست سال جاری در تهران 93 فقره پروانه بهره برداری و 73 فقره پروانه بهره برداری توسعه‌ای با مجموع اشتغال 11 هزار و 353 نفر صادر شده، گفت: در استان تهران بیش از 9000 واحد صنعتی با اشتغال 440 هزار نفر فعال است که 12 درصد از سهم صنایع کشور و 15 درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است. 

    وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال متوسط سرمایه گذاری هر واحد تولیدی صنعتی بیش از 46 میلیارد تومان و به ازای هر پروانه 63 نفر اشتغال بوده، گفت: سرمایه گذاری پروانه‌های توسعه ای صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار برابری داشته است. همچنین بر اساس آمار سامانه هماهنگ، تعداد 10 هزار و 899 مجوز در حوزه پروانه بهره برداری، کارت شناسایی، گواهی صنعتی، پروانه آسانسور، نرم افزار، گواهی تولید بدون کارخانه و ... ثبت شده است.

    هدفگذاری افزایش ظرفیت 460 واحد در تهران

    سیجانی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه سازمان صمت در سال جاری استفاده از ظرفیت‌های تولید و احیاء واحدهای راکد است، اظهار کرد: بر اساس چشم انداز برنامه های اقتصادی در امر تولید و صنعت استان، هدفگذاری صورت گرفته جهت افزایش ظرفیت تولید واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی فعال هستند در سال 1402 تعداد 460 واحد  است که درسه ماهه اول برای 50 واحد محقق شده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر تمایل به احیاء واحدهای راکد و بهره برداری و اتمام طرح های نیمه تمام تولیدی بیشتر شده، گفت: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در جلسات هفتگی کارگروه تسهیل با حضور استاندار طرح می‌شود و تاکنون تعداد 50 جلسه فرعی و اصلی کارگروه برگزار شده که مشکلات 1880واحد و طرح دراین جلسات مطرح و مصوبات آن جهت اجرا ابلاغ شده است.

    به گفته این مقام مسئول همچنان اولویت استان تهران بر استقرار واحدهای دانش بنیان است و صدور پروانه های بهره برداری دانش بنیان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر و صدور جواز های تاسیس دانش بنیان نیز سه برابر رشد داشته است.

    برچسب ها