عصر خودرو

سهم استان تهران از صادرات کل کشور چقدر است؟

عصر بازار- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران از برگزاری نمایشگاه توانمندی صادرات برای واحدهای استان تهران در سال جاری خبر داد و گفت که سهم کالاهایی که در استان تهران تولید شده از کل کالاهای صادراتی کشور ۱۴ درصد بوده است.

سهم استان تهران از صادرات کل کشور چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، حسن میرزایی تهران اظهار کرد: بر اساس آمار، در سال گذشته صادرات غیرنفتی که از گمرکات استان تهران انجام شده، معادل 826 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 445 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 1400 حدود 18.6 درصد افزایش داشته است.

    به گفته وی بیشترین صادرات در حوزه صنعت بوده که ارزش آن 762 میلیون دلار بوده است. بعد از آن به ترتیب کالاهای کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، معدن و صنایع معدنی و محصولات پتروشیمی و و پایه نفتی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران  با بیان اینکه ممکن است کالاهای استان تهران از سایر گمرکات کشور نیز صادر شده باشد، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد سال گذشته کالاهای تولید شده در استان تهران که از کل گمرکات کشور صادر شده، 385 هزار تن به ارزش 10 میلیارد و 633 میلیون دلار بوده که معادل 14 درصد صادرات کل کشور است.

    به گفته وی صادرات انجام شده از استان تهران در دو ماهه اول امسال نیز 150 هزار تن به ارزش 217 میلیون دلار بوده است.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌ توانمندی صادرات در حوزه‌های چوب و مبلمان، چینی و بلور، روشنایی، فرش دستباف، کیف، کفش، پوشاک و چرم و طلا و جواهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از نیمه دوم مهر ماه با حضور واحدهای صادراتی استان تهران در راستای بازاریابی و تبلیغ برگزار خواهد شد.

    به گفته وی نمایشگاه‌ها در یکی از سایت‌های مصوب شامل شهر آفتاب، ایران مال و غیره برگزار می‌شود.

    برچسب ها