عصر خودرو

استان تهران در خردادماه رکورد ثبت نام سجام را شکست

عصر بازار- مردم استان تهران در خرداد ماه سال جاری با ۱۶ هزار و ۶۶۱ مورد، پیشتاز ثبت نام در سامانه سجام در میان استان های کشور بودند.

استان تهران در خردادماه رکورد ثبت نام سجام را شکست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در خرداد ماه سال جاری 76 هزار و 214 ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام در کل کشور صورت گرفت و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از 100 هزار سهامدار در این ماه به 101 هزار و 165 مورد رسیده است.

    بر اساس این گزارش، تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در خردادماه به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با 16 هزار و 661 مورد، اصفهان با 6 هزار و  307 مورد، خوزستان با  5 هزار و 647 مورد، خراسان رضوی با 4هزار و  877 مورد و البرز با  4 هزار و  11 مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

    همچنین پنج استان ایلام با 387، کهگیلویه و بویراحمد با 428، خراسان جنوبی با 653، زنجان با 680 و چهارمحال و بختیاری با 685 مورد در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در بین سایر استان ها قرار دارند.

    این درحالی است که در اردیبهشت ماه مردم پنج استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان در سجامی شدن پیشتاز بودند و در مقابل مردم پنج استان ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، سمنان و خراسان جنوبی کم‌ترین ثبت‌نام در سجام را داشتند.

    بر اساس قانون، کلیه سهامداران شرکت بورس و اوراق بهادار جهت احراز هویت باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به نشانیsejam.ir ثبت نام کنند تا بتوانند علاوه بر فعالیت و امکان خرید و فروش سهام در بازار سرمایه، از مزایای سجامی شدن بهره مند شوند.

    برچسب ها