عصر خودرو

معاون وزیر صمت اعلام کرد:

رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی در حوزه صنعت کشور

عصر بازار- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد اقتصادی در حوزه صنعت کشور به ۷.۷ درصد افزایش یافته است.

رشد اقتصادی ۷.۷ درصدی در حوزه صنعت کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا؛ دکتر مهدی برادران 6 تیرماه در آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان سمنان با بیان اینکه رشد اقتصادی حوزه صنعت در 8 سال قبل، 1.6 درصد بوده است، اظهار کرد: در دو سال اخیر این مقدار به 3.3 دهم درصد و در سال 1401 بر اساس اطلاعات مرکز آمار به 7.7 دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

    وی با اشاره به رشد اقتصادی بیش از 15 درصدی حوزه صنعت در استان سمنان، نتیجه این رشد اقتصادی را رسیدن نرخ بیکاری به کمتر از 6 درصد و تامین نیروی کار به عنوان دغدغه اول استان در این حوزه برشمرد و افزود: باید از هر روشی برای تامین نیروی کار و جلوگیری از ایجاد مشکل در این زمینه، تلاش کرد.

    معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: بخشی از دغدغه های تولید کنندگان  در حوزه تامین ارز، ثبت سفارش و تامین مواد اولیه با هماهنگی بیشتر  دستگاه های دولتی و کوتاه نمودن روند اداری قابل پیگیری است.

     در مراسمی با حضور معادن وزیر صمت، استاندار سمنان، مدیرکل صنعت،  معدن و تجارت استان، رئیس اتاق بازرگانی و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان تجلیل شد.

    برچسب ها